„PĂSĂRILE SPA” blochează autostrada Sibiu-Pitești. Autoritățile române se tem și de „AMFIBII”

Publicat: 27/06/2014, 11:47
Actualizat: 29/07/2014, 17:29

În vreme ce pentru Comarnic-Brașov compania de autostrăzi vrea un „raport pentru carnivorele mari”, pentru Sibiu-Pitești CNADNR are cerințe mai specifice. Compania solicită studii pentru Canis lupus, Lutra lutra, Lynx lynx, Ursus arctos și Castor fiber, după cum reiese din caietul de sarcini aferent licitației pentru reactualizarea studiului de fezabilitate.

În afară de acestea, CNADNR solicită și „studii pentru specii nedefinite în nomenclatoarele biologice, folosind termeni ca „amfibie” și „păsările SPA””, reclamă una dintre firmele care au contestat mai multe articole din documentația de licitație pentru SF-ul de la Sibiu-Pitești.

„Această ambiguitate poate duce la aprecieri arbitrare sau interpretări, poate genera costuri suplimentare importante și, în final, poate conduce la respingerea studiilor de mediu realizate”, se arată în contestația depusă de Via Design la documentația de atribuire pentru realizarea SF-ului pentru Sibiu-Pitești.

De altfel, nici unul dintre cele aproape 20 de studii de fezabilitate (SF-uri) pentru noi autostrăzi scoase la licitații la grămadă de CNADNR în ultima perioadă nu a scăpat de contestații.

Pentru SF-ul de la Sibiu -Pitești trei firme de proiectare au contestat la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) mai multe prevederi din documentația de atribuire.

sursa: cnadnr.ro

Firmele reclamă, între altele, termenul prea scurt pentru elaborarea SF-ului. Ele susțin că „este imposibil” ca în termen de 4 luni pentru două dintre secțiunile de autostradă (Sibiu – Boița și Curtea de Argeș – Pitești) și în 12 luni pentru alte patru segmente (Boița – Racovița, Racovița – Văleni, Văleni – Curtea de Argeș și DN73C Țigveni – Râmnicu Vâlcea) să fie elaborate două variante de traseu pentru 120 de kilometri de autostradă.

În plus, consultanții trebuie ca, în același interval de timp, să facă studiile de trafic și investigațiile de teren, să fie identificați toți proprietarii, să fie incluse observațiile JASPERS, AMPOST și ale autorităților de mediu astfel încât SF final să fie predat în 4 luni de la data de începere.

Contestatarii solicită modificarea documentației de atribuire, prelungirea termenului de depunere a ofertelor, fixat pentru data de 23 iulie și suspendarea procedurii de atribuire până la soluționarea contestațiilor depuse.

sursa: cnadnr.ro

Firmele de proiectare care au contestat documentația de licitație sunt Via Design SRL, Search Corporation și Tecnic Consulting Engineering.

Compania de autostrăzi cere două alternative de traseu pentru Sibiu-Pitești

CNADNR solicită elaborarea a două alternative de traseu pentru întregul traseu al autostrăzii Sibiu-Pitești, pentru a identifica opțiunea cea mai avantajoasă din punct de vedere tehnico-economic.

Autostrada va avea cinci secțiuni, la care se va putea adăuga secțiunea șase,în funcție de rezultatele studiului de trafic și analizei cost-beneficiu.

sursa: cnadnr.ro

SF-urile pentru segmentele de autostradă vor avea termene de finalizare diferite, după cum urmează: 4 luni de la începere pentru sectiunea 1 Sibiu – Boița și sectiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești și 12 luni de la începere pentru secțiunea 2 Boița – Racovița, sectiunea 3 Racovița – Văleni, sectiunea 4 Văleni – Curtea de Argeș și secțiunea 6 DN73C Țigveni – Râmnicu Vâlcea.

Sibiu-Pitești va avea șapte tunele. Cel mai lung va fi de 1,7 kilometri

Noul Studiu de Fezabilitate va ține cont de existența studiilor de Pre-Fezabilitate întocmite în 1994 și în 1997 și de studiul de fezabilitate întocmit în 2008, se arată în documentația de atribuire.

Autostrada va avea 82 de poduri și pasaje cu lungimea mai mare de 100 m, 28 de poduri și pasaje cu lungimea mai mică de 100 m, 7 tunele (cel mai lung tunel va avea 1.700 metri) și 99 podețe.

sursa: cnadnr.ro

În plus, proiectul include opt noduri rutiere precum și o lungime semnificativă de drumuri de access la rețeua locală de transport.

„Studiul de fezabilitate va lega actuala variantă de ocolire a Municipiului Sibiu, de lângă Șelimbar, cu actuala variantă de ocolire a Municipiului Pitești, din apropierea lacului de acumulare Bascov, ambele fiind construite la standard de autostradă. Lungimea proiectului este de aproximativ 120 kilometri, iar traseul odată finalizat completează secțiunea lipsă a Axei prioritare 7 de drumuri din România”, se arată în documentația de atribuire.

Valoarea estimată a contractului pentru actualizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Pitești este între 43,42 milioane de lei și 51,31 milioane de lei.
Termenul limită pentru primirea ofertelor este 23 iulie.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
„Nu e bine deloc”. Starea de sănătate a Regelui Charles s-ar fi înrăutățit. Palatul Buckingham...
Ireal ce a putut păți o tânără de 21 de ani, după ce a băut...
FOTO. Ce frumoasă e iubita celebrului fotbalist! Poze hot cu manechinul
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Doi angajați de la o bancă din București au văzut că un client avea o...
Cod roșu la Casa Regală a Marii Britanii! Starea Regelui Charles e din ce în...
Regele Charles este într-o stare REA! S-au activat planurile de înmormântare!
Îndrăgostit de România, un italian a decis să pună aici bazele unei afaceri de familie:...
Cine este Ramona, tânăra de 28 de ani care ar fi căzut în gol de...
Carmen Harra, previziuni pentru anul 2024. Cine va câștiga alegerile prezidențiale din România: ,,Poate să...
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
China ne bate și la diesel! A creat un motor REVOLUȚIONAR
„Este foarte bolnav”. Îngrijorările cu privire la Regele Charles sunt din ce în ce mai...
Un veteran NASA a descoperit o nouă FORȚĂ a naturii, neștiută până acum
DISPARE Shein din Europa? Comisia Europeană a luat decizia
Cât costă cea mai ieftină înmormântare organizată de „Regina Întunericului”. Suma este accesibilă pentru toate...
Regele Charles în stare gravă! Se pregătește înmormântarea!
Leo de la Roșiori a făcut mărturisiri emoționante despre momentele de marginalizare pe care le-a...
Ce au de împărțit la partaj Oana Radu și Cătălin Dobrescu: "El mă amenință că...
BANCUL ZILEI. Un dinamovist merge împreună cu câinele său într-un bar: - Dom’le, incredibil ce...
Galileo Galilei, omul care a schimbat cursul istoriei. „Și totuși, se mișcă!”