Ponta: POS Transporturi va fi deblocat, acceptând corecții financiare și amendă

Publicat: 04 12. 2012, 18:46
Actualizat: 28 03. 2019, 15:18
Premierul Victor Ponta a declarat, marți, la Mioveni, că Programul Operațional Sectorial (POS) Transporturi în care este inclusă realizarea tronsonului de autostradă Nădlac-Arad va fi deblocat, însă România va trebui să accepte corecții financiare și să plătească amendă.

Premierul Victor Ponta a declarat, marți, la Mioveni, că Programul Operațional Sectorial (POS) Transporturi în care este inclusă realizarea tronsonului de autostradă Nădlac-Arad va fi deblocat, însă România va trebui să accepte corecții financiare și să plătească amendă.

„Ceea ce este foarte rău este faptul că, pornind de la acest proiect, POS Transporturi a fost suspendat. Îl vom debloca, acceptând însă corecții financiare, ca și la celelalte programe deblocate.(…) Greșelile făcute de doamna ministru care a aprobat proiectul și mai departe de toți ceilalți implicați ne costă, deocamdată, 20 de milioane de euro și un program suspendat. Îl deblocăm, plătim amenda și mergem mai departe, dar e bine să știm”, a declarat, marți, premierul Victor Ponta, la Mioveni, județul Argeș.

Primul-ministru a mai precizat că se vor rezilia contractele de execuție și în cazul altor proiecte finanțate cu bani europeni dacă se vor constata nereguli.

„Rezilierea contractului privind Nădlac-Arad, finanțat din Programul Operațional Sectorial Transporturi, s-a făcut pe baza constatărilor Direcției de Luptă Antifraudă, transmise mai departe către DNA, motiv pentru care directorul general al CNADNR a luat această măsură. Dacă există orice altă suspiciune pentru orice alt program se va proceda în același mod”, a conchis Victor Ponta.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a reziliat recent contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii Nadlac-Arad, încheiat cu o asociere din care face compania Romstrade, controlată de omul de afaceri Nelu Iordache (n.r. – arestat preventiv, duminică, de Tribunalul București, pentru deturnarea a 25 de milioane de lei din banii pentru construirea autostrăzii Nădlac-Arad, delapidare, fals în înscrisuri și spălare de bani), motivul principal fiind întârzierea lucrărilor.

La mijlocul lunii noiembrie, Victor Ponta o acuza pe fostul ministru al Transporturilor Anca Boagiu că este vinovată de blocarea POS Transporturi, prin „acordarea în mod ilegal” a contractului pentru autostrada Nădlac-Arad.

La începutul lunii noiembrie, premierul Ponta anunța, confirmând informațiile transmise anterior de MEDIAFAX, că proiectul de construcție a autostrăzii Arad-Nădlac, finanțat și de Uniunea Europeană, a fost licitat în condiții considerate de Comisia Europeană ca fiind greșite și că din acest motiv este posibilă rezilierea contractului și organizarea unei noi licitații.

MEDIAFAX a anunțat încă din luna iulie că oficialii Comisiei Europene pregătesc o scrisoare de întrerupere a uneia din plățile solicitate de către CNADNR pentru un contract de construcție a autostrăzii Arad-Nădlac în contextul în care au fost identificate „iregularități și suspiciuni de fraudă”.

Construcția autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărțită în două loturi, pe o distanță totală de apropae 39 kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea revine companiei germane Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.

Finanțarea este asigurată din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene.

Lucrările au început în toamna anului trecut, termenul de finalizare a ambelor tronsoane ale Autostrăzii Nădlac-Arad fiind anul 2013.