Proprietarul Hotelului Cișmigiu vrea să investească 15 milioane de euro în salvarea altei clădiri istorice din centrul Bucureștilor: „Vom face tot un hotel”

Publicat: 05 10. 2014, 13:24
Actualizat: 31 01. 2019, 19:37

„Planul nostru este să vindem ultimele 60 de locuințe din complexul Vivenda până la sfârșitul lunii noiembrie. Între timp, lucrăm la faza a treia din proiect, respectiv 2 blocuri, cu aproximativ 300 de apartamente. Vrem să modificăm puțin structura apartamentelor pentru a fi mai eficiente și pentru a putea beneficia de TVA de 5%. Vom începe construcția în luna iunie anul viitor, iar investiția este estimată la 16 milioane de euro”, a declarat pentru MEDIAFAX Mauricio Mesa Gomez, șeful companiei spaniole Her­cesa în România.

Hercesa deține mai multe terenuri în București pentru proiecte rezidențiale, complexul Vivenda din Titan, unde mai sunt disponibili pentru construcție circa 25.000 de metri pătrați, dar și hotelul Cișmigiu.

Reprezentantul companiei spaniole spune că decizia de a începe dezvoltarea unei noi faze din proiectul Vivenda are la bază pe de o parte factorii economici favorabili, inclusiv cei legați de sursele de finanțare, și pe de altă parte faptul că Hercesa aproape a epuizat stocul de locuințe deținut pe piața locală.

„Discutăm cu băncile pentru finanțarea proiectului și situația s-a schimbat în bine în ceea ce privește disponibilitatea de a credita proiecte rezidențiale. Creditele sunt mai accesibile pentru clienți, iar dobânzile la creditele în lei s-au redus considerabil. În plus, piața este din nou activă, iar încredere din partea consumatorilor a revenit. Față de anul trecut, ritmul de vânzare a locuințelor în Vivenda s-a dublat, de la 6-7 unități pe lună la 15 unități pe lună”, a arătat Mesa.

El a arătat că în perioada următoare strategia Hercesa pe segmentul rezidențial se va concentra pe proiectul din Titan, unde deține trei blocuri, cu 420 de apartamente.

Hotel Cișmigiu, o clădire istorică renovată și transformată în hotel de lux

„Anul trecut am investit pentru promovare 3.000 de euro și am avut o cifră de afaceri de 7 milioane de euro. Este nimic. Ne vom concentra pe acest proiect în continuare pentru că avem deja infrastructura, utilitățile. În acest sens, strategia este să vindem unul dintre terenurile pe care le deținem în București pentru a finanța alte investiții. Foarte probabil va fi terenul din Orhideelor (18.000 metri pătrați, în apropiere de Pasajul Basarab, n.r.) pentru că este foarte căutat de către investitori. Acolo va fi o zonă foarte bună de clădiri de birouri în viitor”, a explicat Mesa.

Hercesa mai deține un teren de 700 de metri pătrați în apropiere de Piața Unirii, unde ar putea să dezvolte un hotel, însă nu există planuri în acest sens în prezent.

Grupul Hercesa a cumpărat hotelul Cișmigiu în anul 2004 și a transformat clădirea într-un hotel de patru stele. Clădirea a atras și trei chiriași, berăria Gambrinus, Institutul Cervantes și librăria Humanitas, și va genera venituri de 1,2 milioane de euro în acest an, față de 800.000 de euro anul trecut. Hotelul a avut anul trecut un grad de ocupare de 57%, iar în acest an, exceptând ultimul trimestru, acesta a fost de 60%.

„Estimăm un grad de ocupare de 65-67% pentru acest an. Avem mai multe vizite din partea clienților business. România a revenit pe harta investitorilor. Un hotel crește în general în primii 3-4 ani, după care urmează o stabilizare a veniturilor. Ne uităm și la alte proiecte în vederea renovării, aceasta fiind o altă direcție de business a Hercesa în România. Am avut discuții pentru unele proiecte, iar acum suntem în discuții avansate pentru un parteneriat cu proprietarul unei clădiri vechi din centrul Bucureștiului, zona Universitate-Romană”, a afirmat reprezentantul dezvoltatorului.

El a adăugat că imobilul nu este funcțional și este apropiat ca dimensiune cu hotelul Cișmigiu, circa 9.600 de metri pătrați, iar intenția este de a construi tot un hotel. Proprietarul are autorizația de construcție, iar Hercesa se va ocupa de renovare, bugetul alocat proiectului fiind estimat la 15 milioane de euro.

Hercesa a intrat pe piața românească în anul 2004, iar potrivit lui Mesa compania a investit până în prezent în terenuri și dezvoltare circa 150 de milioane de euro.