RECLAMA Vel Pitar cu pâinea „fără virusul gripal” a fost interzisă de CNA: „Nu mi se pare deloc în regulă să exploatezi această situaţie”

Publicat: 19 03. 2020, 17:29
Actualizat: 19 03. 2020, 17:38
Reclamă Vel Pitar, interzisă de CNA

CNA a interzis reclama Vel Pitar în care era promovată pâinea fără virusul gripal, motivând că reprezentanții companiei exploatează situația de pandemie în care ne aflăm și instigă oamenii să renunţe la alte produse sau servicii similare ori asemănătoare identificabile.

În ultima perioadă a fost difuzată des o reclamă în care era prezentat procesul de ambalare al pâinii Vel Pitar. În imagini erau prezentați oameni care strănutau pe pâinea care aparținea altor producători: „Gripa, dar și alte boli, se pot transmite de la persoanele care tușesc sau strănută peste pâinea dumneavoastră, nu doar în magazine, ci și în depozite sau când pâinea este transportată” (…) Cumpără pâinea ambalată de la Vel Pitar! Alege siguranța alimentară! Garantat, fără virusul gripal!”, spunea reclama.

CNA a fost sesizat de telespactatorii care au criticat compania pentru că exploatează tema aoamenilor în această perioadă de criză, transmite Pagina de Media.

CNA: „Nu ni se pare deloc în regulă să exploatezi această situaţie”

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a hotărât interzicerea reclamei, după o analiză a mesajului acesteia.

„Nu mi se pare deloc în regulă să exploatezi această situaţie, mai ales în starea în care suntem“, a spus Pocora, care a propus ca CNA să dea un comunicat privind decizia pe acest spot, „în care să subliniem că nu susţinem o astfel de manieră a publicitarilor de a gândi clipurile şi de a promova produsele“.

Totodată, și Consiliul Român al Publicității a considerat că spotul are multe încălcări, întrucât denigrează o întreagă categorie de produse și că amplifică starea de panică în ce privește transmiterea virusului gripal.

Potrivit Articolului 101, din Codul Audiovizual – „Este interzisă orice formă de promovare a unor produse sau a unor servicii care sugerează publicului ori îl instigă să renunţe la alte produse sau servicii similare ori asemănătoare identificabile”.