REGULĂ NOUĂ în restaurantele din România: ce „recomandă” Guvernul Ponta să se facă atunci când se aduce mâncarea

Publicat: 04 02. 2015, 15:00
Actualizat: 27 03. 2019, 10:16

Caracteristica afișului și numărul de telefon pentru linia directă către ANAF, care va funcționa permanent, vor fi stabilite prin norme de către Ministerul Finanțelor, a anunțat ministrul de resort, Darius Vâlcov.

El a reluat ideea că un client care nu a primit bon fiscal are dreptul să plece fără a achita produsul selectat dintr-un magazin sau consumat într-un restaurant, pe principiul că „dacă are în față pe cineva care nu își respectă obligațiile față de stat, nu are nicio datorie să le achite serviciul”.

„Dacă nu primește bonul fiscal, se consideră că produsul este un cadou”, a afirmat ministrul.

El a precizat că sesizările transmise la numărul de telefon cu apel gratuit către ANAF vor fi preluate permanent, indiferent de oră, dar nu vor genera o acțiune imediată, la fața locului, ci vor sta la baza organizării ulterioare a unui control în care vor fi comparate ora apelului telefonic și cea de emitere a bonului fiscal, în cazul în care clientului nemulțumit i-a fost eliberat un bon ulterior apelului telefonic.

În același timp, pentru a evita abuzuri din partea clienților care într-un restaurant pot invoca faptul că nu au primit bon fiscal pentru a pleca fără să achite consumația, ministrul a recomandat reprezentanților unităților să înmâneze clientului bonul fiscal odată cu servirea comenzii.

„În momentul în care ni se va aduce mâncarea, cred că ar fi bine – ca o recomandare pe care aș face-o celor care prezintă produsele – să pună și bonul fiscal. În momentul în care se aduce comanda și lângă se pune și bonul fiscal, nu se mai poate face sesizare”, a spus ministrul, adăugând că nu ar fi „de râs” ca ospătarul să suplimenteze bonurile fiscale emise ori de câte ori clientul solicită, în timpul mesei, un nou produs.

El a adăugat însă că fiecare restaurant „își va rezolva problema” individual, dar că nu crede că vor exista situații de abuz din partea clienților care ar putea invoca faptul că nu au primit bon fiscal.

Guvernul a decis, prin ordonanța de introducere a Loteriei bonurilor fiscale, ca, din luna martie, un client să aibă dreptul să nu achite produsul selectat dintr-un magazin sau consumat într-un restaurant dacă nu a primit bon fiscal de la comerciant.