RESTRUCTURARE. Guvernul Spaniei: Nissan Motor a decis să închidă fabrica din Barcelona. Proteste masive în Catalonia

Publicat: 28 05. 2020, 14:58
CRIZĂ. Gigantul din domeniul auto a anunțat închiderea uneia dintre cele două fabrici din Europa

Nissan Motors a decis să închidă fabrica din Barcelona, a anunţat joi Guvernul Spaniei, ceea ce va duce la pierderea a aproximativ 2.800 de locuri de muncă. Anunțul a scos în stradă sute de angajați ai producătorului auto, care au blocat centura orașului și au incendiat anvelope în fața uzinei.

Decizia Nissan Motors de a închide fabrica din Barcelona face parte din noul plan de restructurare pe plan global al producătorului auto nipon, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Nissan Motors a luat această decizie în pofida propunerilor autorităţilor locale de a păstra uzina în funcţiune. Închiderea va costa Nissan un miliard de euro (1,10 miliarde de dolari), a precizat Executivul spaniol, solicitând companiei să analizeze şi alte opţiuni, potrivit sursei citate.

Mișcările vin să anuleze strategia de creștere impusă de Carlos Ghosn, fostul lider al ambelor companii, care intenționau să vândă în jur de 14 milioane de mașini până în 2022.

Anunțul a provocat un protest semnificativ în capitala Cataloniei: sute de angajați ai Nissan au blocat centura ocolitoare a Barcelonei, au ars anvelope în fața fabricii și au pornit într-un marș spre centrul orașului, potrivit publicației locale Catalan News.

Conform datelor guvernamentale, industria auto este responsabilă pentru aproximativ 10% din PIB-ul Spaniei. Spania este a patra mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei, Franţei şi Italiei.

Dacia, parte a alianței Nissan – Renault

Producătorul nipon are în prezent două fabrici în Europa, în Spania şi Marea Britanie. Şi Renault, cu care Nissa are un parteneriat din 1999, are unităţi de producţie în Spania, la Palencia, Valladolid şi Sevilla.

În acest parteneriar, Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile, arată sursa citată.

Alianța regrupează în prezent zece mărci de automobile, printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc., are 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.

Dacia a devenit o marcă a Grupului Renault în 1999. Potrivit companiei, vânzările totale ale mărcii Dacia (România, plus piețele internaționale) au atins, anul trecut, 736.570 unități. În Europa (statele UE + EFTA), Dacia a comercializat 581.543 de autoturisme, și figurează pe locul al 13-lea în clasamentul celor mai vândute mărci.