Șeful RBS renunță la bonusuri pentru că „nu merită”, după ce un virus informatic a afectat milioane de clienți

Publicat: 30 06. 2012, 09:24
Actualizat: 30 06. 2012, 09:30
Directorul general al Royal Bank of Scotland (RBS), Stephen Hester, a anunțat vineri că renunță la bonusurile aferente acestui an, asumându-și consecințele unui virus informatic care a afectat milioane de clienți timp de peste o săptămână, transmite AFP.

Directorul general al Royal Bank of Scotland (RBS), Stephen Hester, a anunțat vineri că renunță la bonusurile aferente acestui an, asumându-și consecințele unui virus informatic care a afectat milioane de clienți timp de peste o săptămână, transmite AFP.

Hester, care a renunțat sub presiune politică și la bonusurile pentru 2011, a indicat că pentru acest an „nu merită și nu va primi beneficiile”.

Anunțul a avut loc în timp ce RBS încearcă de peste o săptămână să elimine consecințele unui virus informatic care a împiedicat majoritatea celor 15 milioane de clienți să retragă bani sau să facă transferuri.

Hester a recunoscut că există în prezent „o mare emoție” față de sectorul serviciilor financiare.

„Bancherii au crezut că sunt stăpânii universului, când ar trebui să fie în slujba clienților”, a menționat el.

Aceste comentarii au fost făcute după ce guvernatorul Băncii Angliei, Mervyn King, a pus în discuție „cultura” băncilor britanice, afirmând că „ceva a mers prost și este necesară o schimbare reală”.

Consecințele virusului informatic au scos la iveală o serie de nereguli în cadrul RBS.

O altă mare bancă britanică, Barclays, este la rândul ei în centrul unui scandal privind manipularea dobânzilor interbancare, fiind penalizată cu 290 milioane de lire sterline (453 milioane dolari), iar între alte bănci investigate se află și RBS.