Un director care a intervievat zeci de mii de candidați dezvăluie secretul angajării: „Toți cei pe care i-am luat au făcut asta întotdeauna”

Publicat: 07 10. 2014, 08:17

Minal Mehta, manager de produs al rețelei LinkedIn și consultant de carieră în cadrul Harvard Business School  a schițat o listă de criterii pe care le-au bifat majoritatea celor pe care i-a angajat:

1. Pregătiți-vă.

Trebuie să știți pe care dintre experiențele tale vrei să le împărtășești celui care te intervievează. „Din sutele de interviuri pe care le-am orchestrat, am realizat că cele mai bune au fost cele cu candidați care aveau o coerență în povestire”, spune Mehta. În timp ce toată lumea știe că pregătirea este cheia, mulți uită că modul în care te pregătești este foarte important. Mulți candidați încearcă să își pregătească dinainte lista cu întrebări pe care ar putea să le primească și încearcă să răspundă la acestea. Recrutorul recomandă să începeți cu sfârșitul și să continuați în ordine inversă.

Documentarea asupra companiei și jobului pentru care candidați, cât și înțelegerea nevoilor angajatorilor în termeni de abilități și potrivire culturală sunt esențiale.

„Este important să vă autoevaluați și să descoperiți la ce sunteți bun și cât dorează să vă reglați abilitățile astfel încât acestea să corespundă cu nevoile companiei în care vreți să lucrați. Acest proces poate să vă ofere o imagine clară referitoare la potrivirea între voi și postul pentru care candidați”, spune specialistul în resurse umane.

Alegeți situațiile din istoricul carierei care evidențiază atuurile aflate  la intersecția dintre abilități și cerințele postului respectiv. De asemenea, găsiți poveștile care ilustrează că puteți învăța lucrurile care vă lipsesc. De cele mai multe ori, toate poveștile care vă vin în minte pot avea ca scop și răspunsul pentru întrebările legate de comportament.

2. Cunoașteți-vă audiența. Structurați-vă răspunsurile.

Specialistul în resurse umane recomandă folosirea unei structuri care să îl facă pe intervievator să înțeleagă ceea  ce încercați să transmiteți. Un exemplu preferat de angajatori este metoda STAR: Situație (crearea contextului), Task (cerința), Acțiunea (ce ați făcut), Rezultatul (ce s-a întâmplat). Povestirea contextului este extrem de importantă:  chiar dacă situația vă este familiară, intervievatorul trebuie să aibă informații clare care să îl plaseze în acel context, altfel povestea nu va fi înțelească corect.

CITEȘTE ÎN CONTINUARE PE BUSINESS MAGAZIN