Unde vor fi promovate atracțiile turistice românești. „Am constatat că cei de acolo sunt interesați”

Publicat: 10 07. 2013, 13:20
Actualizat: 04 02. 2019, 09:25

România va fi promovată în Uzbekistan și Coreea de Sud cu circuitele culturale, Delta Dunării și turismul balnear, dar sunt vizate și alte piețe, printre care China, Japonia, India, Israel și Dubai, a declarat pentru MEDIAFAX Răzvan Filipescu, președintele Autorității Naționale pentru Turism (ANT).

„Avem în vedere Uzbekistanul, pe care l-am vizitat recent și am constatat că cei de acolo sunt interesați de România. Ne dorim ca în luna octombrie să participăm la târgul de turism care se desfășoară în Uzbekistan și să ne promovăm în acea zonă. Am văzut un interes și din zona Coreei de Sud. Vrem să ne promovăm pe noi destinații, dar în contextul exonomic internațional este foarte greu să prevăd de acum, pentru o perioadă de 4-5 ani, pe ce piețe să ne promovăm. Pot apărea pe parcurs diverse oportunități sau pot apărea probleme în alte zone”, a spus Filipescu.

El a afirmat că turiștii din Uzbekistan și Coreea de Sud pot fi atrași în România cu circuitele culturale și cu Delta Dunării, dar pe aceștia „îi interesează foarte mult” turismul de sănătate și turismul balnear.

Filipescu vrea ca promovarea pe anumite piețe să aibă o anumită repetabilitate și să facă parte dintr-un program.

„Nu ne mai dorim să facem campanii de promovare punctuale, într-o anumită perioadă, și care să nu aibă niciun fel de efect. În acest sens am comandat un studiu de impact, vrem să vedem ce au făcut predecesorii și să avem un moment zero. Facem o analiză a profilului turistului în fiecare piață și a perioadelor în care este oportun să ne promovăm, perioadele în care ei își aleg concediile”, a mai spus oficialul din turism.

ANT are în vedere deschiderea unor reprezentanțe de turism în Japonia și în Dubai și intenționează să concentreze promovarea, pe lângă destinațiile devenite clasice, gen Germania, Spania, Austria etc., și pe piețele din Israel, China și India. Autoritatea mai încearcă, de asemenea, să atragă turiști și din alte state din fosta Uniune Sovieticã.

Anul trecut s-au cazat în hotelurile și pensiunile din România aproximativ 1,6 milioane de străini, cu peste 9% mai mult decât în 2011.

Hotelurile din România sunt pe penultimul loc în Europa după gradul de ocupare în timpul verii și deține detașat ultima poziție în clasamentul privind ponderea străinilor în totalul turiștilor, cauzele fiind fluxul slab de turiști de afaceri, imaginea externă proastă, tarifele mari și evaziunea.