Utilizare explozivă a unor servicii bancare pe timp de pandemie. Aceste instrumente moderne au eliminat barierele fizice dintre clienți și bancă

Publicat: 16 07. 2020, 13:34
Una dintre cele mai vechi afaceri de pe internet a fost vândută pentru 9 miliarde de dolari / Sursă foto: Pixabay / caracter ilustrativ

Digitalizarea serviciilor bancare oferite clienților din România a cunoscut o accelerare reprezentativă pe timp de pandemie, astfel că aproximativ două treimi (65%) dintre românii din mediul urban, cu acces la internet, au declarat că folosesc cel puțin o aplicație de mobile banking.

Potrivit rezultatelor studiului sindicalizat BRIT (Business & Retail Inovation Tracker) despre piața de banking, realizat de iSense Solutions, procentul utilizatorilor de aplicații mobile de internet banking este vizibil mai mare în rândul tinerilor (75% pentru cei cu vârste între 18-29 de ani).

Cu toate acestea, gradul de adopție al aplicațiilor mobile este mai degrabă generalizat, penetrând și segmente mai mature (59% la cei între 46-65 de ani).

Gradul de utilizare al aplicațiilor de mobile banking este mai mare în București (77%) și zona de sud-est a țării (74%), precum și la persoanele cu venituri mari (74%).

În contrapartidă, cele mai mici rate de adopție ale aplicațiilor de mobile banking se întâlnesc în regiunile de nord-est, Muntenia și nord-vest (56%).

Fani ai cardului contactless pe timp de pandemie

Potrivit experților, recomandările de distanțare fizică din timpul epidemiei și-au pus amprenta și pe comportamentul de plăți al românilor. Astfel, 70% dintre românii din mediul urban, cu acces la internet, declară că folosesc carduri contactless.

În ceea ce privește plata cu telefonul, 31% declară că fac plăți cu telefonul folosind o aplicație de tip portofel electronic. Procentul celor care fac plăți cu telefonul este mai mare în rândul tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18 și 29 de ani (39%).

„În mod tradițional, băncile sunt asociate cu atribute precum încredere sau stabilitate, însă orice prilej de a promova inovații se traduce în potențial de creștere”.

„În noul context provocat de epidemia de COVID-19 este esențială utilizarea unor instrumente moderne care să elimine barierele fizice dintre clienți și bancă.

„Fie că vorbim de o simplă aplicație de internet banking, sau de creditare online, clienții vor căuta acele bănci care le fac viața mai ușoară”, afirmă Andrei Elvădeanu, Head of Market Strategy, iSense Solutions.

Eșantion mixt

Datele fac parte din studiul sindicalizat BRIT (Business & Retail Inovation Tracker) despre piața de banking, realizat de iSense Solutions, reprezentativ pentru populația urbană cu acces la internet, cu vârsta între 18 și 65 de ani.

Informațiile prezentate mai sus au fost culese în perioada 22-26 iunie 2020, iar studiul a fost realizat pe un eșantion format din consumatori și companii.

Eșantionul de consumatori include 800 de persoane, reprezentativ la nivel urban pentru populația 18-65 ani cu acces la internet, populație bancarizată (grad de eroare +-4%).

Eșantionul de business cuprinde 200 de companii, reprezentativ pe mărime de companie în funcție de numărul de angajați.