Zece tipuri de parteneri care v-ar putea distruge afacerea

Publicat: 19 02. 2015, 15:32

„Un singur individ pesimist este necesar pentru a dubla nefericirea cuiva”, se arată în studiul respectiv, citat de entrepreneur.com. Cu puțin „antrenament”, puteți identifica din timp acele persoane care v-ar putea distruge afacerea, în mod voluntar sau nu. Iată, de cine ar trebui, în consecință, să vă feriți?

„Sirenele”

„Sirenele” sunt acei oameni care la prima vedere par extraordinari, dar nu fac altceva decât să vă distragă atenția. Multe din promisiunile viitorului au fost sacrificate în favoarea „sirenelor”. Unii și-au vândut afacerile pe nimic, pentru a se implica într-o schemă rapidă de îmbogățire, propusă de „sirene”.

„Țapul”

„Țapii” sunt acei oameni carismatici, fermecători, norocoși, care par că depășesc orice situație. Calitățile lor sunt însă însoțite de defecte majore. Aceste persoane nu sunt ambițioase și știu să îi convingă pe alții să ia decizii proaste.

„Elefantul”

„Elefantul” are o memorie de… elefant. „Elefanții” sunt cei care nu îi lasă pe antreprenori să treacă peste greșelile din trecut. Oricine înregistrează eșecuri, mai ales antreprenorii. Orice greșeală reprezintă, de fapt, o lecție învățată. Ca atare, nu trebuie să vă lăsați dezamăgiți de „elefanți”.

„Hater-ii” sau persoanele stăpânite de mânie

Aceste persoane vor să ajungă în vârful ierarhiei, dar nu și să muncească în acest scop. Ele preferă să îi înlăture pe ceilalți prin metode nu tocmai ortodoxe. „Hater-ii” sunt niște ratați, dar pot reprezenta o sursă nesperată de motivație, pentru antreprenorii care vor să-și consolideze afacerile.

Narcisistul

Narcisiștii urăsc munca în echipă, deoarece se cred prea buni pentru așa ceva. Un narcisist v-ar putea încuraja să puneți imaginea companiei înaintea reputației, un sfat deosebit de nociv. Când demarați o afacere, trebuie să fiți cât se poate de sinceri. Orice încercare de camuflaj nu va folosi nimănui, cel puțin nu pe termen lung.

„Nemesis”

Uneori, suntem nevoiți să lucrăm cu persoane care nu ne plac. Frecvent, ceea ce nu ne place la alții are legătură cu ceea ce nu ne place la noi. Singura modalitate prin care antreprenorii pot trece peste acest obstacol este să îndrepte „oglinda adevărului” spre ei, nu spre „nemesis”-ul lor. Un adversar poate deveni și cel mai bun consilier.

Ares

Ares este zeul grec al războiului. Oamenii de acest gen alimentează conflictul. Ei sunt dependenți de poveștile melodramatice și vor iasă câștigători cu orice preț, chiar și atunci când nu există o miză clară. Orice încercare de a corecta „Ares-ul din ei” reprezintă o pierdere de timp.

Dionis

Dionis este zeul grec al vinurilor, petrecerilor și plăcerilor umane. Cei care seamănă cu Dionis caută doar plăcerea vieții, nu au răbdare și ar face orice pentru a fi recunoscuți. Prietenii și distracția sunt importante, dar nu mai importante decât o afacere personală.

„Pisica neagră”

Unii oameni reușesc să salveze afacerile falimentare, în timp ce alții distrug companii întregi. „Pisicile negre” fac parte din a doua categorie de care trebuie să vă feriți. Acești oameni au un nor negru deasupra lor, oriunde ar merge, sunt ghinioniști, pesimiști și mereu deprimați.

„Pisica grasă”

„Pisicile grase” sunt acele persoane care vor veni într-o companie, vor arunca mulți bani în jur și vor face promisiuni extraordinare. Fie că discutăm despre angel-investori sau cei care investesc în capitaluri de risc, aceștia nu doresc altceva decât să obțină controlul asupra entităților respective.