Financial Times: China cere protejarea culoarelor de navigație din Marea Roșie, în contextul amplificării RISCURILOR economice

Publicat: 19 01. 2024, 19:25
Actualizat: 19 01. 2024, 19:26

Administrația de la Beijing a îndemnat, vineri, ”toate părțile relevante” să garanteze libertatea de navigație în Marea Roșie, în contextul în care atacurile lansate de militanții huthi asupra navelor comerciale generează riscuri pentru economia Chinei, a doua ca amploare din lume.

”Îndemnăm toate părțile relevante să garanteze siguranța culoarelor de navigație din Marea Roșie”, a comunicat Ministerul chinez al Comerțului, conform cotidianului Financial Times.

Apelul Beijingului intervine în contextul în care, potrivit unor surse, Statele Unite au cerut Chinei să exercite presiuni asupra Iranului, care le oferă susținere militanților huthi din Yemen.

Beijingul nu a semnalat că va oferi asistență pentru dezamorsarea crizei din Marea Roșie. Statele Unite au creat o forță de reacție navală pentru protejarea culoarelor de navigație și au efectuat, împreună cu Marea Britanie, bombardamente asupra pozițiilor militare din Yemen.

”Marea Roșie este o importantă rută comercială internațională. China va intensifica acțiunile de coordonare cu toate departamentele relevante, va urmări cu atenție evoluțiile și le va furniza imediat sprijin și asistență companiilor comerciale străine”, a subliniat Ministerul Comerțului de la Beijing.

Economia Chinei ar putea fi afectată de blocajele din Marea Roșie

Yin Gang, un expert chinez privind situația din Orientul Mijlociu, a declarat că, deși militanții huthi din Yemen nu au atacat vase chineze, blocajele au generat majorarea costurilor de transport și ”pierderi uriașe” pentru companiile chineze.

”Ruta de transport prin Marea Roșie are o importanță majoră pentru vasele comerciale chineze. Chiar dacă navele din China par a fi în siguranță, costurile transportului maritim au crescut, iar acesta este un lucru rău pentru China”, a subliniat analistul.

Cea mai mare companie de transport din China, Cosco, a fost nevoită să evite zona Mării Roșii din cauza riscurilor, notează Stefan Angrick, director asociat la grupul Moody’s Analytics.

”Într-o perioadă în care economia Chinei nu pare în mare formă, cred că este corect să spunem că aceste efecte nu sunt binevenite”, explică expertul.

Foto: Profimedia

Citește și:

Rishi Sunak pare să justifice un plan de RESTRUCTURARE în industria oțelului, dar oferă asigurări că va stimula producția