Orașul care a introdus o LIMITĂ de viteză de 30 km/h. Șoferii au blocat traficul, iar taximetriștii anunță că vor crește tarifele

Publicat: 19 01. 2024, 17:28

Bologna a devenit primul oraș din Italia care a decis introducerea unei limite de viteză de 30 de kilometri pe oră pe străzile principale din localitate, iar această măsură nu a fost deloc pe placul localnicilor.

Noua regulă a fost introdusă de către autorități cu scopul de a reduce numărul accidentelor rutiere, precum și poluarea și zgomotul.

În acest context Sergio Baldazzi, un bijutier din oraș, a devenit prima persoană amendată în baza noilor reglementări, după ce a fost prins circulând cu 39 km/h. El a primit o amendă de 29 de euro.

„Știam că este prima zi a noii reguli, dar totuși, circulam cu doar 39 km/h iar acum dețin titlul de primul amendat. Este destul de amuzant”, povestește bărbatul.

Limitarea vitezei îi nemulțumește pe șoferii din oraș, motiv pentru care, în semn de protest, aceștia au blocat traficul, iar taximetriștii amenință că vor crește prețurile, notează Adevărul.

Andrea Spettoli, unul dintre organizatorii protestului, a declarat: „Există multă furie în Bologna. Problema nu este doar că primești amendă – această lege schimbă complet viețile oamenilor.”

El a adăugat că a primit multe apeluri de la oameni care s-au plâns că noua limită de viteză îi face să întârzie la serviciu sau să ajungă târziu să-și lase copiii la școală.

Până la impunerea noii limite, șoferii din Bologna puteau circula cu o viteză maximă de 50 km/h. Reducerea vitezei a fost inspirată de alte orașe europene, cum ar fi Bruxelles, Paris și Graz din Austria, care au implementat măsuri similare. În Londra, peste jumătate din străzi au o limită de viteză de 20 mph (32 km/h).

Susținătorii măsurii argumentează că șoferii se vor adapta treptat la schimbare și că aceasta va aduce beneficii în timp, inclusiv siguranța rutieră, reducerea traficului și diminuarea poluării și a zgomotului.

Primarul Matteo Lepore a subliniat că numărul redus de amenzi acordate în prima zi a noii reglementări, doar șapte, inclusiv cea dată lui Baldazzi, demonstrează că majoritatea șoferilor se adaptează noii reguli, chiar dacă cu reticență.