Turiștii chinezi, dezamăgiți de „shutdown”-ul american. „În China, guvernul nu se închide niciodată”

Publicat: 09 10. 2013, 17:56
Actualizat: 30 07. 2014, 14:54

Închiderea muzeelor, a parcurilor naționale și monumentelor din SUA pe durata închiderii guvernului american – „shutdown” – reprezintă în continuare o lovitură puternică dată în principal turismului. Cele mai importante pierderi s-au produs chiar în prima săptămână din luna octombrie, când zeci de mii de chinezi erau așteptați să petreacă aici zilele libere pe care le aveau cu ocazia sărbătorii naționale.

„Este dezastruos să vii în SUA și să găsești Statuia Libertății închisă”, a declarat Z. John Zhang, professor de marketing la Wharton School, din cadrul Universității din Pennsylvania. Acesta a declarat că, în perioada 1-7 octombrie, când chinezii beneficiază de zile libere, mulți dintre aceștia preferă să-și pretreacă vacanța dincolo de granițele țării.

În plus, în condițiile în care peste 100.000 de chinezi călătoresc în SUA lunar, cifra ar fi urmat să crească simțitor în octombrie tocmai datorită mini-vacanței, se arată într-o analiză publicată de Market Watch.

Unele agenții de turism raportaseră anterior o creștere de 15% a vânzărilor de pachete pentru această perioadă, operatorii arătând că respectivele oferte au fost epuizate deja de mai multe luni.

Odată ajunși însă în SUA, turiștii chinezi s-au văzut puși în situația de a rata vizitarea principalelor puncte de atracție.

„Când au sosit aici, au realizat că toate parcurile naționale și alte monumente au fost închise”, a explicat Daniel Shen, președintele Lion Tours USA, din California. „Pentru mulți chinezi, aceasta este o călătorie pe care o fac doar o dată în viață, așa că este foarte dureros (…) În fiecare zi primim plângeri din parte clienților”, a adăugat el, precizând că reconfigurarea pachetelor deja vândute este foarte dificilă.

„Schimbăm aproape în permanență programul și reprogramăm cursele cu autocarele”, a explicat Shen. „Cred că piața va fi serios afectată, iar imaginea SUA, de asemenea”, a continuat el.

O opinie similară a exprimat și Patricia Rojas-Ungar, vice-președintele U.S. Travel Association: „Acest

„Data viitoare când își for planifica vacanțele, vor avea îndoieli în legătură cu America. Pentru că este vorba de cheltuieli mari pentru mulți dintre oameni „, adaugă prof. Zhang.

Contextul este cu atât mai îngrijorător cu cât, în ultimii ani, SUA au alocat sume importante de bani pentru campaniile de promovare turistică în China. Rezultatele au fost însă pe măsură, astfel că, dacă în urmă cu 10 ani doar 150.000 de turiști din această țară vizitau America anual, numărul lor a ajuns la 1,5 milioane în 2012.

În plus, până în anul 2017, numărul turiștilor chinezi este așteptat să crească până la 4 milioane pe an, arătau datele colectate înainte de închiderea Guvernului. Conform aceleiași surse, fiecare turist chinez cheltuiește în medie 7.100 de dolari în SUA, aproape dublu față de suma alocată de americanii care merg în vacanță în China. Anul trecut, turiștii chinezi au lăsat în SUA 7,7 miliarde de dolari, aproape dublu față de valoarea din anul 2010.

Acum, mulți dintre chinezi s-au arătat nu doar dezamăgiți de situația cu care s-au confruntat la sosirea în America, ci și confuzi în legătură cu motivele care au condus la acest

„Nu înțeleg de ce s-a ajuns la această decizie. Poate este vorba despre o diferență culturală. În China, Guvernul nu se închide niciodată”, a spus un turist chinez în vârstă de 21 de ani.