Pentru ce probleme merg românii cu smartphone-ul la service. Cele mai comune defecțiuni

Publicat: 05 08. 2013, 13:44
Actualizat: 08 02. 2014, 10:45

Cele mai frecvente trei probleme înregistrate la smartphone-uri în România sunt defecțiunile sistemelor de operare, cele ale acumulatorilor și ale ecranelor tactile, potrivit service-urilor chestionate de Gândul. Specialiștii spun că de cele mai multe ori problemele reclamate de români în service sunt cauzate de utilizarea necorespunzătoare. Astfel, majoritatea problemelor țin de partea software, componenta hardware având o ponndere mult mai mică.

Potrivit celor de la The PhoneGeeks, echipa tehnică de la retailerul telecom EuroGSM, printre componentele care se defectează cel mai des se numără ecranul tactil, acumulatorul și casca sau microfonul dispozitivului. Alte probleme semnalate sunt blocarea sau restartarea telefonului, autonomia redusă a acumulatorului sau slaba încarcare a dispozitivului.

Autonomia acumulatorului și posibilele erori ale sistemului de operare sunt cele mai frecvente cauze pentru care clienții se adresează unui Orange Care Center sau Centrului de Service Orange. Acestea apar în contextul în care smartphone-urile au procesoare puternice, care rulează foarte multe aplicații și informații. Procentul reparațiilor realizate pe loc la Care Center este foarte mare. Aproximativ 70% din defecțiunile telefoanelor sunt reparate într-un astfel de centru. Dacă erorile sistemului de operare nu se pot repara decât prin înlocuirea unor componente electronice (procesor, memorie flash etc), atunci telefoanele sunt trimise către Centrul de Service Orange. „Din experiența de până acum la Orange Care Center și Centrul de Service Orange, am observat că acumulatorii, urmați de display-uri și/sau touchscreen-uri sunt cele mai sensibile componente în cazul smartphone-urilor. Ecranele smartphone-urilor sunt din ce în ce mai mari și sunt foarte solicitate prin prezenta sistemelor de touchscreen”, ne-au declarat reprezentanții Orange.

Unele defecțiuni nici măcar nu există. „De exemplu, mulți clienți reclamă că telefoanele nu au semnal, însă le folosesc setate pentru rețeaua 3G, iar ei se află în zone în care acoperirea 3G este slabă”, spun cei de la The Phone Geeks.

Alte probleme des întâlnite sunt cele de soft, fie erori din fabricație, fie cauzate de utilizatori. Spre exemplu, mulți utilizatori uită codurile de securitate pe care singuri le setează, apoi apelează la service-uri pentru deblocare.

Circa 70% dintre problemele pentru care apelează utilizatorii români de smartphone-uri la The Phone Geeks sunt legate de partea software a terminalelor.

Site-ul de asistență tehnică FixYa a publicat recent un raport cu cele mai frecvente defecțiuni înregistrate de modele de smartphone-uri populare.

Samsung Galaxy S3

Defecțiuni ale microfonului – reclamate de 50% dintre utilizatori
Autonomi a bateriei – 15%
Telefonul se încinge – 15%
Probleme cu conectarea la internet – 10%
Alte probleme – 10%

iPhone 4S

Bateria – 45%
Nu se conectează la rețeaua Wi-Fi – 20%
Conexiunea Bluetooth – 15%
Plângeri legate de asistentul vocal Siri – 10%
Altele – 10%