Cât de periculoase pot fi turbulențele din timpul zborului

Publicat: 21 05. 2016, 10:22
Actualizat: 22 03. 2019, 12:16
Dacă ați călătorit vreodată cu avionul, probabil că ați fost puși cel puțin o dată în situația de a fi martorii unor turbulențe în timpul zborului. Pentru cei care zboară rar, o astfel de experiență poate fi înfricoșătoare, însă pentru piloții și echipajul care se confruntă cu astfel de momente aproape în fiecare zi, această manifestare nu mai reprezintă ceva neobișnuit. Cu toate acestea, există șansa ca în timpul unei manifestări de acest tip avionul să fie avariat sau chiar distrus?
 
Experții susțin că aeronavele sunt proiectate pentru a suporta un nivel impresionant de tensiune. În acest sens, avioanele sunt construite în așa fel încât componentele lor să aibă o marjă de siguranță ridicată, pentru a rezista chiar și unor turbulențe foarte severe. De exemplu, există o posiblitate extrem de mică ca vreun pilot să asiste la manifestarea unui nivel de turbulență necesar pentru a îndoi lonjeronul (element de rezistență în formă de grindă) uneia dintre aripile aparatului de zbor .
 
Aripile unui avion sunt proiectate să reziste la o sarcină de 1,5 ori mai mare decât cea pe care o întâmpină, de obicei, în timpul zborului. Această capacitate este testată, în mod normal, în laboratoare, unde vârfurile aripilor sunt flexate până la un unghi de 90 de grade. Flexarea și îndoirea aripilor sunt două caracteristici proiectate încă de la început, fiindcă în cazul în care aripile ar fi rigide, ele s-ar rupe mult mai ușor. În acest mod sunt gândiți și zgârie-norii. 
 
Citește continuarea pe Descoperă