Cum arată „rețeta” din spatele celor mai de succes reclame

Publicat: 19 04. 2015, 18:03

Chipotle – The Scarecrow

Pentru a atrage atenția asupra angajamentelor sale în zona sustenabilității, Chipotle și agenția de publicitate Creative Artists Agency a realizat un film de animație de 3 minute, despre o sperietoare de ciori, care evadează dintr-un regim „totalitar” asemănător celui din filmul „1984”, pentru a căuta un produs proaspăt. Clipul video a însoțit un joc video, care le oferă utilizatorilor mâncare gratuită, în schimbul susținerii sperietorii de ciori în misiunile sale.

Campania Scarecrow a celor de la Chipotle a primit premiul „Best in Show” pentru „promovarea dincolo de campanie”, în cadrul MIXX Awards. Clipul a înregistrat 5 milioane de vizualizări pe YouTube în prima săptămână și acum a ajuns la 14 milioane vizualizări. Jocul pentru mobil a fost descărcat de 650.000 de ori. Întreaga campanie a generat 18,4 milioane conversații pe 17 platforme sociale. MIXX Awards și șeful agenției R/GA, Nick Law, a explicat succesul Chipotle: „Combină tot ce are mai bun Hollywood-ul cu industria jocurilor video. O poveste interesantă și o experiență inedită a jocurilui, dominată de o sensibilitate rară, care transmite un mesaj puternic”.

Inkadate Village – Rice-Code

Inkadate, un sat din nord-estul Japoniei, a depins dintotdeauna de producția de orez, principala sa sursă de venit. De la an la an, japonezii consumă însă tot mai puțin orez. Hakuhodo, o agenție de publicitate, a dorit să scoată în evidență adevărata „artă” a agricultorilor, care cultivă orez de culori diferite. O aplicație denumită Rice Code le permite utilizatorilor să scaneze câmpurile, întocmai ca un cod QR, pentru a cumpăra orez.

Inkadate a început să atragă atât de mulți turiști, peste 250.000 în total, încât guvernul a decis să construiască o nouă gară. Marla Skiko, EVP și director de inovație digitală la SMG Multicultural, a declarat că această campanie a reprezentat îmbinarea perfectă între artă și știință, devenind un motor de interacțiune. „Campania a funcționat deoarece echipa le-a permis clienților să admire, să surprindă și să cumpere un produs frumos, disponibil exclusiv pe terminalele mobile”, a spus Marla Skiko.

Nike – SB App

Nike a colaborat cu agenția de publicitate R/GA pentru a crea aplicația SB, care vizează o comunitate pretențioase: cea a skateboarderilor. Aplicația se concentrează asupra unui „Trick Tee”, în care utilizatorii pot posta filmulețe cu cascadoriile lor, făcute cu ajutorul skateboardului.

În primele patru luni de la lansarea aplicației, 60.000 de utilizatori au încărcat clipuri și au jucat peste 10.000 de jocuri SKATE. În cadrul premiilor MIXX Awards, Nike a obținut premiul „Branded Utility”. Michael Lebowitz, fondatorul și directorul executiv al firmei Big Spaceship, a declarat: „Nike a creat o compilație de trucuri cu skateboardul. Prin acest demers, skaterii au simțit că au o valoare mai mare și strădania lor este respectată. Este combinația optimă a unei platforme de educație cu o antologie culturală”.

Coca-Cola – „America is Beautiful”

În cadrul Super Bowl 2014, Coca-Cola a desfășurat campania „America is Beautiful”. Aceasta se centrează asupra unui clip controversat, în care cântecul America the Beautiful este fredonat în șapte limbi. Pe măsură ce social media s-a autosesizat cu privire la campania Coca-Cola, compania a personalizat numeroase versiuni ale clipului, trimițându-le către comunitățile de LGBT, nativ americani, părinții interrasiali și alte categorii.

Coca-Cola a trimis peste 87 milioane clipuri personalizate. David Roman, vicepreședintele și directorul de marketing al Lenovo, a spus că această campanie „induce fericirea”. „Coca-Cola nu a fost nevoită să se apere online, deoarece fanii companiei au reacționat în apărarea brandului”, a adăugat Roman.

Giraffas – The Goal Screen

Giraffas este unul din cele mai importante lanțuri de restaurante fast food din Brazilia și a avut o contribuție majoră la infuzia de fani ai fotbalului, care a marcat Cupa Mondială din 2014.

Agențiile sale de publicitate, TBWA și Mood, au creat The Goal Screen, o aplicație care folosește funcțiile smartphone-ului pentru a pune la cale un joc de fotbal. Jocul de fotbal a generat o creștere cu 13% a vânzărilor Giraffas la nivelul Braziliei, iar aplicația a fost descărcată de peste 40.000 de ori. Circo Sarmiento, directorul executiv de creație al companiei Dieste, a declarat: „The Goal Screen este unul din cazurile rare în care un brand QSR (din domeniul alimentar) își atrage clienți dincolo de produsele sale fast food. Jocul redefinește modul în care poți folosi un gadget și ține audiența conectată la „microbul fotbalului””.