Noi detalii despre Steve Jobs ies la iveală. Cât timp petrecea pentru a-și pregăti discursurile

Publicat: 29 03. 2015, 20:27
Actualizat: 16 07. 2015, 10:06

Surse din interiorul companiei au dezvăluit de curând că niciuna din prezentările produselor companiei nu era întâmplătoare. Steve Jobs era obsedat cu privire la modul în care vor arăta prezentările produselor cu câteva luni înainte ca acestea să fie făcute, scrie Business Insider.

Este cunoscut de altfel că, în 2007, cu câteva zile înainte de lansarea primul iPhone, Jobs a făcut 5 zile de repetiții în secret pentru prezentare și de fiecare dată, iPhone-ul avea probleme: apelurile se întrerupeau, își pierdea conexiunea la internet, se bloca sau pur și simplu se închidea.

Presiunea era la fel de mare și pentru ceilalți manageri ai proiectului a cărui dezvoltare a costat peste 150 de milioane de dolari. „Presiunea de a respecta termenele-limită impuse de Steve Jobs era atât de mare încât ajungeai să te cerți la fiecare discuție. Inginerii își dădeau demisia, apoi reveneau la muncă după câteva zile de somn”, avea să povestească Tony Fadell, unul dintre foștii vicepresedinți ai Apple.

În cea mai recentă carte a lor, „Becoming Steve Jobs: The Evolution of a Reckless Upstart Into a Visionary Leader”, autorii Brent Schlender și  Rick Tetzeli vorbesc și ei despre cât de preocupat era Jobs de discursurile lui.

„Steve petrecea luni întregi ca să-și pregătească discursurile publice și aparițiile publice. Odată am petrecut o zi întreagă privindu-l cum repeta într-una pentru o prezentare, cum tăia anumite pasaje, cum sublinia alte cuvinte, cum edita și rearanja ordinea diapozitivelor din prezentare. De exemplu, în acea zi, a stat liniștit pe scenă, s-a uitat timp de 15 minute la podea, frustrat și un pic dezamăgit. Nu a țipat de data asta, dar i-a lăsat pe ceilalți să aștepte până s-a mai calmat”, spun autorii.

Cu toate că Jobs a murit în urmă cu patru ani, stilul de prezentare bine pus la punct al produselor a rămas la fel.