CAPITALA INTRĂ ÎN IARNĂ CU ZECI DE STRĂZI ÎN LUCRU – VEZI AICI HARTA ȘI SITUAȚIA DIN CRAIOVA, IAȘI, TIMIȘOARA

Redactor:
Maria Manoliu
CAPITALA INTRĂ ÎN IARNĂ CU ZECI DE STRĂZI ÎN LUCRU – VEZI AICI HARTA ȘI SITUAȚIA DIN CRAIOVA, IAȘI, TIMIȘOARA
Aceste lucrări vor îngreuna și mai mult circulația și așa dificilă după prima fulguială. Primăria Capitalei explică toate motivele pentru care în oraș se construiește cu încetinitorul

Aceste lucrări vor îngreuna și mai mult circulația și așadificilă după prima fulguială. Primăria Capitalei explică toatemotivele pentru care în oraș se construiește cu încetinitorul. Unuldintre acestea ar fi că sapi și nu știi peste ce dai.

La iarnă, zona de nord a Capitalei rămâne blocată delucrări

„Lucrările pe strada Berzei sunt întârziate din cauzaexproprierilor. Unele deja sunt plătite și vom trece la demolareaimobilelor. Ne-am propus ca până la iarnă să încheiem până laPolizu. În ceea ce privește tronsonul Plevnei-Cobălcescu-Virgiliu,s-au descoperit pro-bleme majore la canalizarea veche de peste 100de ani. În timpul săpăturilor s-a dat peste o canalizare de care nuștia nici măcar Apa Nova. Aici, străzile vor rămâne șantiere pesteiarnă”, a explicat pentru gândul directorul Direcției Transporturidin cadrul Primăriei Capitalei, Ion Dedu. Străzile-șantier facparte din proiectul unei noi autostrăzi, botezate diametralaNord-Sud. Aceasta va porni din imediata vecinătate a PiețeiVictoria și va ajunge până la Gara Progresul trecând prin Buzești,Berzei, Vasile Pârvan, Uranus și B-dul Tudor Vladimirescu. Traseuldiametralei Nord-Sud va fi o alternativă a celui de pe bulevardeleMagheru, Dimitrie Cantemir sau Calea Văcărești. Circulația va firestricționată pe tot parcursul iernii în zonele Pipera-BarbuVăcărescu și Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu. „Lucrările vorcontinua și pe perioada iernii. Aici, circulația, mai ales înPipera, va fi dată peste cap”, a mai explicat directorul DirecțieiTransporturi, Ion Dedu. Pentru a scădea presiunea pe arterele dinnordul orașului, au demarat lucrările de supralărgire a șoseleiPipera, la 3 benzi pe sens, cu realizarea unui pasaj denivelatsuprateran peste Bd. Barbu Văcărescu și Calea Floreasca. ConsiliulGeneral al Municipiului Bu-curești a aprobat, în luna februarie,documentațiile tehnico-economice pentru alte trei investițiiimportante. Este vorba de supralărgirea de la două la patru benzia șoselei Fabrica de Glucoză, supralărgirea bulevardului DimitriePompei și străpungerea Barbu Văcărescu.

Șapte străzi parțial terminate și abandonate până laprimăvară

Oficial, Administrația Străzilor din subordinea Primăriei Capitaleispune că ar fi vorba doar de șapte străzi începute care au termende finalizare anul viitor. Acestora li se adaugă cele cu lucrări înexecuție. Potrivit biroului de presă al Administrației Străzilor,acum se lucrează la trotuarele de pe Mareșal Prezan, la bretelelecare fac legătura cu Bulevardul Aviatorilor, dar și pe străzileCernișoara, Veseliei sau Tudor Arghezi. În lucru, cu termen definalizare în 2011, sunt străzile Popa Tatu, Ciucă Ștefan,Dezrobirii, Gârlei, Cetatea de Baltă și strada Gării de Nord.Directorul general al Administrației Străzilor, Alina Roman, adeclarat pentru gândul că străzile nu vor rămâne peste iarnășantiere. „Pe străzile programate pentru reabilitare, lucrările seexecută pe tronsoane. Terminăm o bucată de stradă și apoi începemsă săpăm la o altă bucată. Se lucrează pe tronsoane, benzi sausensuri de circulație. Ce nu a fost atacat se finalizează laprimăvară. Este exemplul străzii Popa Tatu unde, după ce amfinalizat un tronson, începem să săpăm în continuare. Dacă totușine prinde înghețul pe o stradă pe care am început săpătura, mergemcu lucrările până la turnarea covorului asfaltic”. Potrivitbiroului de presă, Administrația Străzilor a finalizat până acumlucrările de reabilitare pe 8 străzi și a executat lucrări dereparații pe alte 14 străzi.

Refacerea unui kilometru de stradă, aproape un milion deeuro

În ultima ședință a Consiliului General al Municipiului București s-au aprobat noii indicatori tehnico-economici pentru reabilitareaa 31 de străzi. Printre aceștia figurează și cei pentru străziindicate de Administrația Străzilor ca fiind deja reabilitate sauîn curs de executare a lucrărilor. Este vorba de străzile Gârlei,Tudor Arghezi, Murguța, Zâmbetului sau Veseliei. Străzile aulungimi cuprinse între 0,21 kilometri și 1,6 kilometri iar prețul aajuns să fie în medie de un milion de euro pe kilometru de stradăreabilitată. Astfel, pe strada Gârlei, lungă de 1.600 metri,investiția se ridică la 1.182.353 de euro. Un calcul simplu aratăcă reabilitarea unui kilometru costă 739.000 de euro. De remarcatcă în această sumă intră și costul lucrărilor edilitare.Reabilitarea străzii Tudor Arghezi costă 826.000 de euro, unkilometru de drum ajungând să coste 1.271.000 de euro.

Pe strada Zâmbetului, lungă de 0,210 kilometri, lucrările dereparații și cele edilitare costă acum 146.509 euro. Pe stradaVeseliei, lungă de 0,640 de metri, valoarea investiției a crescutla 688.148 de euro, iar un kilometru de drum refăcut costă acum1.075.232 de euro. Costurile de reabilitare au fost inițialaprobate în 2008 iar majorarea din 2010 a fost impusă „derealizarea unor expertize tehnice și studii ce au condus implicitla refacerea documentației de specialitate”.

În țară

• La Craiova, nusunt bani, nu sunt șantiere. Societatea care câștigase contractulpentru repararea și întreținerea străzilor, SC Delata ACM 98Construct, a terminat bugetul alocat pentru 5 ani în numai un an șijumătate. Așa că orașul nu mai are nici un șantier deschis, deșiexistă unele zone cum ar fi Cartierul Rovine, unde s-a turnat unstrat asfaltic încă din primăvară, dar pe multe porțiuni al doileastrat nu a mai fost turnat, străzile fiind pline de denivelări iargurile de canal rămânând „capcane” sub nivelul carosabilului.
• Iașul esteblocat de lucrări mari. Șantierele din cartierul Tătărași dar șidin zona Gării, nu au șanse să fie închise până la prima zăpadă.Ambele au depășit cu mult timpul de finalizare. În Tătărași,asfaltările aveau ca termen mijlocul anului 2009. Traficul în zonăeste un coșmar, porțiuni întregi din carosabil fiind ciuriuite șipline de denivelări.
• În Timișoara,se muncește în transmisie live. Începând cu luna august, peșantierele din Timișoara muncitorii care execută lucrări plătitedin bani publici în Calea Torontalului sunt supravegheați de camerevideo, care transmit imaginile pe site-ul primăriei, unde pot fivizionate de contribuabili.

Inchide