Ministrul Turismului spune că nu vrea să pună o oaie în locul „frunzei lui Udrea”: „Este o temă falsă”

Publicat: 30 05. 2017, 14:55

„Este o temă falsă. Brandul nu poate fi schimbat până în 2020. Este vorba de un proiect cu fonduri europene”, a precizat, pentru MEDIAFAX, ministrul Turismului.

Reamintim că, într-un interviu acordat MEDIAFAX la scurt timp după preluarea mandatului, Mircea-Titus Dobre preciza: „Nu putem modifica nimic până în 2020. Vorbim despre acel logo reprezentat de imaginea unei frunze. A fost un proiect finanțat din fonduri UE și suntem obligați să nu modificăm nimic până în anul 2020″.

Pe de altă parte, în urmă cu șapte ani, România era ironizată de săptămânalul The Economist cu privire la frunza din brandul de țară. Publicația scria: „Atragerea turiștilor printr-o campanie care a început cu un scandal de plagiat nu este cea mai ortodoxă cale, dar în România s-ar putea să meargă”.

The Economist facea referire la faptul că, un designer belgian cedase în urmă cu ceva timp drepturile de autor asupra desenului, pe care se bazează elementul central al logo-ului campaniei de promovare turistică a României și că acest logo poate fi cumpărat cu 250 de euro, fiind folosit de câteva companii din Europa.

Ministerul Turismului, condus în 2010 de Elena Udrea, a ales ca asocierea THR ¬ Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA – Taylor Nelson Sofres să realizeze brandul turistic al României.

Presa a arătat la acea vreme că, în afara banilor alocați de la bugetul de stat pentru promovarea României, Elena Udrea, în calitate de ministru al Turismului, a avut la dispoziție 75 de milioane de euro, nerambursabili, pentru promovarea brandului turistic prin Programul Operațional Regional, Axa 5, operațiunea „Crearea unei imagini pozitive a României ca destinație turistică prin definirea și promovarea brandului turistic național”.

Însă, alți 190.000 de euro au fost cheltuiți pentru spectacolul de lansare a frunzei. Locul ales a fost Expoziția Mondială care a avut loc în iunie 2010 la Shanghai, China.

De asemenea, fostul ministru al Turismului a plătit peste 2,5 milioane de euro pentru promovarea „frunzei” în timpul Galei „Bute”, care a avut loc la București, precum și la mai multe meciuri susținute de Lucian Bute în străinătate.

Pe de altă parte, ministerul a realizat în 2011 o campanie amplă de promovare a brandului turistic pe trei canale TV cu acoperire internațională: CNN, Euronwes și Eurosport. Conform datelor postate, la acea vreme, pe site-ul ministerului, valoarea celor trei contracte a fost de circa cinci milioane de euro, cu TVA inclusă.