O strategie de promovare și rezolvarea crizei forței de muncă, printre prioritățile PNL în turism

Publicat: 07 12. 2019, 11:15

„Strategia de promovare este esențială. Să vedem cum o facem, cu ce bani, în ce direcții. Am mare încredere și speranță de altfel că de această dată vom gândi alături de mediul privat toată strategia de promovare care să se alăture unor idei de programe multianuale și aș mai spune că alte două preocupări majore este problema forței de muncă și legat de acest lucru și problema educației”, a declarat Răzvan Pârjol, sâmbătă, la Antena 3.

Cu toate acestea, Pârjol nu a oferit concret detalii în ceea ce privește planurile de la minister cu privire la menținerea facilităților fiscale în turism motivând că a preluat postul de secretar de stat de doar trei zile.

Acesta a promis însă că va reveni cu detalii înainte de asumarea răspunderii de către cabinetul Orban pe abrogarea OUG 114/2018, care a dus la zero redevențele în turism pentru utilizarea apelor balneo-climaterice și a instituit o schemă de sprijin pentru investiții.

La rândul său, președintele Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR) Călin Ile a declarat că, din informațiile sale, programul voucherelor de vacanță va rămâne în vigoare, iar o prioritate a industriei este menținerea facilităților fiscale cum ar fi păstrarea nivelului TVA la 5%.

„Din punctul nostru de vedere, menținerea facilităților fiscale ar da un semn de continuitate și de progres pentru noi și ar trebui să fim mai atenți la ceea ce colectăm prin eliminarea sau reducerea evaziunii fiscale și în turism, care ar asigura și o competiție loială. Ne bucurăm că se investește mai mult în turism, apar multe hoteluri, zone de entertainment, n-aș vrea să oprim tendința pozitivă pe care ne situăm. Acum dacă ai veni cu un factor perturbator ai rupe acest ciclu pozitiv. Deci din punctul nostru de vedere trebuie menținut cadrul fiscal”, a explicat Călin Ile.