La Timișoara, angajații de la drumuri vor trece de la lopată la mătură pentru a face curățenia stradală. Deși municipiul se vrea a fi un oraș „smart”, locuitorii orașului au depus plângeri pentru străzile murdare, praful din aer și coșurile de gunoi care dau pe afară.
Administrația locală a decis să nu mai încheie contracte de milioane de lei cu firmele private, transmite Observator, preferând un sistem în regie proprie. La Viena, Vancouver și Budapesta, curățenia stradală se face cu tehnologii de ultima oră.
La Timișoara, mătura încă este la putere de mai bine de câteva secole. Diferențele se văd: praf mult și ambalaje rămase în urmă. Firma privată care se ocupă de salubrizarea orașului a primit 42 milioane de lei în ultimul an, dar nu se văd diferențe, se plâng locuitorii orașului.
Primarul USR al Timișoarei, Dominic Fritz, spune că recunoaște problema:
„Sunt coșuri de gunoi care nu sunt golite în ritmul necesar. Sunt străzi care ne apar pe recepție ca fiind „curățate”, dar de fapt nu sunt curate. Sunt utilaje care sunt stricate, ba s-a îmbolnăvit șoferul și se trece pe curățare manuală. Bineînțeles că nu vrem să punem drumarii să facă curățenie. Vrem să trecem pe curățare mecanizată”.
Angajații Societății de Drumuri Municipale se vor ocupa nu doar de astuparea gropilor, ci și de curățenie.
Sursa Foto: Shutterstock