ANUNȚUL făcut de două din cele mai mari hypermarketuri prezente pe piața românească. Sunt vizate produsele folosite de MILIOANE de consumatori

Publicat: 05 07. 2018, 12:45
Actualizat: 30 10. 2018, 02:41

Potrivit Kaufland, retailerul va reduce consumul de plastic în toate țările cu cel puțin 20%, până în anul 2025, și va asigura reciclabilitatea în proporție de 100% a ambalajelor din plastic folosite pentru mărcile proprii, iar până la finele anului 2019 va delista anumite articole din plastic.

„Printre articolele ce urmează a fi delistate din Kaufland până la sfârșitul lui 2019 intră, spre exemplu, bețișoarele pentru urechi din plastic, paiele de plastic marcă proprie și vesela de unică folosință din plastic marcă proprie, care urmează să fie înlocuite în toate țările cu alternative ecologice”, precizează reprezentanții rețelei. Aceștia adaugă că, pe lângă evitarea deșeurilor de plastic, compania s-a angajat încă din 2013 să renunțe la particulele solide de microplastic în cazul produselor cosmetice și de îngrijire corporală, precum și în cazul detergenților și al produselor de curățenie.

„Kaufland consideră că sensibilizarea comunității este un pas important în reușita demersului de reducere a plasticului și își propune să informeze și mai mult clienții cu privire la alternative, cauze, reciclare și gestionarea deșeurilor, pentru a-i încuraja să adopte un comportament de consum responsabil față de mediul înconjurător”, arată un comunicat al retailerului.

Pe de altă parte, Lidl a anunțat că va elimina din sortiment articolele de unică folosință din plastic până la sfârșitul anului 2019.

„După ce Lidl România a anunțat că, până în anul 2025, va reduce cu 20% cantitatea de plastic utilizată, compania prezintă primele măsuri concrete. Astfel, într-o primă fază, Lidl va renunța, până la sfârșitul anului 2018, la vânzarea de articole de unică folosință din plastic, cum ar fi pahare, farfurii adânci și întinse, dar și linguri și furculițe, măsura urmând să fie luată în toate cele peste 225 de magazine din România”, spun reprezentanții retailerului. Aceștia precizează că o parte integrantă a activității companiei este colectarea selectivă a deșeurilor din magazine, depozite, sediile centrale și regionale și trimiterea lor către centrele de reciclare.

Grupul Schwarz, din care fac parte Lidl și Kaufland, menționează că, în ceea ce privește mediul, a luat o serie de măsuri. „Ca parte dintr-o strategie amplă pentru gestionarea plasticului, Grupul Schwarz dezvoltă constant măsuri și le implementează la nivel international, această strategie propunându-și să reducă consumul de plastic și să închidă cicluri”, arată un comunicat al Grupului.