Astra Călători Arad nu mai vrea să depindă de Imperio. Românii lucrează la un tramvai de concepție proprie

Publicat: 27 09. 2015, 10:37
Actualizat: 27 09. 2015, 20:03

Directorul de marketing al SC Astra Vagoane Călători SA, Adrian Paraschiv, a declarat, sâmbătă seară, într-un discurs susținut la prezentarea proiectului candidaturii Aradului la titlul de Capitală Culturală Europeană 2021, că în prezent compania lucrează la conceperea unui tramvai nou, transmite corespondentul MEDIAFAX.

„Lucrăm în prezent la un tramvai dezvoltat de Astra, prin colectivul nostru de proiectare, prin colectivul nostru de cercetare. Dezvoltăm acest proiect ca să nu mai depindem de partenerul extern. Pentru că la orice licitație pe care o câștigi internațional ai niște condiții pe care ți le pune partenerul. Cu alte cuvinte, nu ești independent”, a declarat Paraschiv.

Directorul de marketing s-a referit la parteneriatul cu Siemens pentru producerea singurului tramvai românesc, modelul Imperio, care se află în circulație în Arad după ce municipalitatea a achiziționat șase garnituri.

Paraschiv nu a oferit mai multe informații despre noul model, însă a prezentat o carcasă a acestuia, care se afla în hala în care a avut loc evenimentul de prezentare a proiectului candidaturii Aradului la titlul de Capitală Culturală Europeană.

În discurs, directorul de marketing a afirmat că noua politică a companiei este să comercializeze vagoane moderne și mai scumpe, pentru a nu mai vinde în cantități mari produse ieftine.

„Am schimbat politica de marketing. Nu mai vindem multe și ieftine. Am vândut mulți ani în peste 20 de țări. Filozofia noastră era: multe vagoane ieftine. În ultimii ani, ne orientăm spre vagoanele complexe și am exportat în Iran, Egipt, Italia, Brazilia”, a declarat Adrian Paraschiv.

El a adăugat că în urma vizitelor făcute de management în multe orașe europene s-a observat că parcurile de vagoane de călători sunt foarte vechi, cu o medie de 40 de ani, iar în centrele orașelor, mai ales în zonele istorice, se interzice circulația vehiculelor poluante, fiind admise doar vehicule cu tracțiune electrică.

El a spus că, în aceste condiții, există o oportunitate foarte mare pentru fabrica de tramvaie din Arad, care va participa la toate licitațiile.

„În Estul Europei, cam toate administrațiile au tramvaie second hand. Acestea nu mai au piese de schimb și într-o zi vor fi trase pe dreapta, apoi vor fi licitațiile (…) Vom participa și la licitațiile pentru cele 13 orașe din România care au tramvaie”, a spus Paraschiv.

El a adăugat că, în timp ce în Arad infrastructura pentru tramvaie a fost modernizată în ultimii ani, astfel că s-au putut cumpăra garnituri noi, celelalte orașe din țară „au rămas în urmă la acest capitol, dar și ele vor avea nevoie de tramvaie noi”.