Autobuze ELECTRICE cu încărcare din mers în CLUJ-NAPOCA. O investiție de peste 115 milioane de lei

Publicat: 01 11. 2018, 17:03

This browser does not support the video element.

Primăria Cluj-Napoca va cumpăra 25 de autobuze electrice cu încărcare din mers, considerate cele mai performante mijloace de transport electric unde există linie de troleibuze, investiția depășind 115 milioane de lei, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Primarul Emil Boc a declarat, joi, în cadrul ședinței Consiliului Local Cluj-Napoca, în care s-a aprobat achiziția de autobuze, că municipalitatea urmărește prin acest proiect îmbunătățirea calității aerului și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, precum și asigurarea unui transport în comun nepoluant.

 

 

 

„Primăria Cluj-Napoca a luat decizia de a avea un transport ecologic, verde, nepoluant, pentru ca sănătarea locuitorilor să nu fie pusă în pericol. Suntem singurul oraș din România care are în circulație autobuze electrice și, continuând pe aceeași linie, Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat achiziția a 25 de autobuze electrice articulate cu încărcare din mers pe linia de troleibuze, acestea fiind considerate cele mai performante mijloace de transport electric unde există linie de troleibuze. Acest tip de autobuz îmbină calitățile troleibuzului și autobuzului electric fiind superior fiecăruia dintre ele luate în parte. Investiția se ridică la 115,7 milioane de lei, din care 80% se asigură de Autoritatea Fondului de Mediu. Prin acest proiect urmărim îmbunătățirea calității aerului și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, dorind să asigurăm clujenilor un transport în comun nepoluant, prin creșterea numărului autobuzelor electrice din municipiu, astfel încât să ajungem să avem un transport public electric în totalitate”, a spus Boc.

 

 

Noile autobuze electrice cu încărcare din mers pot circula pe un traseu care include parțial o linie de troleibuz și parțial fără linie de troleibuz, poate fi încărcat la orice linie de troleibuz, în mers sau în staționare, poate fi încărcat de la stațiile lente de încărcare a bateriilor care sunt amplasate în autobazele CTP, încărcarea bateriilor se poate face prin cuplare la orice linie de troleibuz când situația o impune, poate înlocui oricând un troleibuz din flota de troleibuze, iar în cazul unei pene de curent pe linie, noul autobuz electric se poate deplasa până la capătul traseului sau chiar pe întreg traseul.

 

 

 

 

Parcul auto al Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca include în prezent 11 autobuze electrice cumpărate cu fonduri elvețiene, municipalitatea clujeană având în plan cumpărarea altor 30 de autobuze electrice din fonduri europene.

 

 

De asemenea, primarul Clujului, Emil Boc, a anunțat că municipalitatea se află în procedură pentru a transmite la SEAP validarea licitației privind studiul de prefezabilitate la viitorul metrou din Cluj-Napoca, document care va stabili costurile investiției și traseul, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Emil Boc a declarat, joi, la ședința Consiliului Local Cluj-Napoca, că metroul viitorului nu va avea captatoare de curent cum are azi, ci va avea baterii electrice.

„Suntem în procedură pentru a transmite pe SEAP, instituția națională care se ocupă de licitații, validarea licitației pentru studiul de prefezabilitate, asta înseamnă că după validare, se vor depune oferte privind acest studiu pentru metrou. Orice investiție publică peste 75 de milioane de euro presupune două etape, studiu de prefezabilitate, urmat de cel de fezabilitate. Am angajat un consultant care ne-a ajutat la redactarea caietului de sarcini, echipa tehnică a făcut o vizită la București pentru a vedea situația metroului de acolo, iar ceea ce noi propunem ține cont de evoluția viitoare a tehnologiei, și nu pe situația existentă a metroului din București, deoarece metroul viitorului nu va avea captatoare de curent cum are azi, ci va fi cu baterii electrice”, a spus Boc.

 

 

Potrivit acestuia, tehnologia va ajuta autoritățile locale să reducă din costurile unui astfel de proiect, iar tunelul nu va mai fi atât de mare precum în cazul tunelurilor actuale de metrou.

„Studiul de prefezabilitate va stabili traseul, costurile, schema de finanțare și contribuția celorlalte entități de pe raza administrativ teritorială, Florești și Cluj-Napoca. Avem banii necesari pentru acest studiu de prefezabilitate în acest an, schema de finanțare fiind multianuală”, a mai spus primarul Clujului.