Ce spoturi publicitare, pentru medicamente, au fost interzise de CNA

Publicat: 09 02. 2016, 18:54
Actualizat: 08 04. 2016, 14:22

Consiliul a decis intrarea în legalitate în cazul spoturilor publicitare pentru medicamentul Prospan fiindcă, în urma monitorizării, CNA a constatat că avertizarea scrisă în cadrul celor două variante ale spotului publicitar pentru siropul de tuse cu extract de iederă, a fost prezentată cu caractere foarte mici, încălcând astfel articolul 124(4) Din Codul de reglementare a conținutului audiovizual.

De asemenea, spoturile pentru trei suplimente alimentare nu au conținut avertizarea scrisă, ci doar pe cea sonoră (contrat prevederilor articolului 131-alin 2 din Codul CNA): Detrical (vitamina D3), Doppel Herz Omega-3 (supliment de Omega 3) și Proenzi Artrostop Rapid (supliment pentru articulații).

Monitorizarea a fost făcută de CNA în perioada 1 – 14 decembrie 2015.

CNA a monitorizat publicitate la produse medicale, în perioada 1 – 14 decembrie 2015, suplimente alimentare, alimente cu destinație nutrițională specială în cazul televiziunilor Antena 1, Antena 3, Antena Stars, B1 TV, Digi 24, Etno TV, Kanal D, Național TV, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV, România TV, TVR 1, TVR 2.

Totodată, în cadrul ședinței publice din 2 februarie, Consiliul a hotărât să organizeze, miercuri, o întalnire cu reprezentanțili Agenției Naționale a Medicamentului și ai Institutului de Cercetare Dezvoltare și Bioresurse Alimentare, pentru discuții cu privire la spoturile publicitare pentru medicamente și suplimente alimentare.