CORONAVIRUS. Absolvenţii români, despre examenele pe care le vor susține în timpul pandemiei: Vrem şanse egale

Publicat: 12 06. 2020, 18:40
Actualizat: 06 04. 2021, 21:21
Sursa: Mediafax Foto

 Elevii din ani terminali simt că nu au şanse egale la examen și au făcut o petiție prin care cer să aibă posibilitatea de a alege între a da examenul sau a li se echivala cu media generală.

Absolvenții au lansat o petiție

„Absolvenţii din vremea coronavirusului” sunt speriaţi. Potrivit Mediafax, aceștia au lansat o petiţie prin care cer să aibă şansa de a alege între a da examenul sau a li se echivala cu media generală. Statul în casă a oprit mersul normal al învăţatului, din diferite motive, iar Catrinel, elevă în clasa a XII-a, suferă și de bipolaritate. Ea spune că nu a putut merge la terapie, pe timpul carantinei şi nu se simte în stare să dea un astfel de examen decisiv.

„Pentru mine şi nu doar pentru mine, şi pentru famulia mea, carantina a fost un calvar, din pricina bolilor de care sufăr. Crizele din cauza stresului şi anxietăţii. Pur şi simplu, cred că atunci când voi ajunge în faţa foii de bac, o să am o cădere nervoasă”, spune Catrinel.

Elevii transmit că vor șanse egale

„Considerăm că această echivalare opţională, ci nu obligatorie poate oferi o şansă elevilor care vor să îşi mărească media celor 4 ani, dar şi celor ce nu au putut, din diferite motive, să înveţe, în această perioadă, fie că nu au avut cum din cauză că e gălăgie în casă, sau că nu erau pregătiţi din punct de vedere mental şi psihic”, a spus un elev clasa a XII-a, de Liceul Sportiv Mircea Eliade din Capitală.

„Am mai găsit şi oameni care nu sunt de acord cu iniţiativa noastră. Spun că atunci când e vorba de examene stăm în casă, că suntem mai grijulii, dar când e vorba de terase şi ieşirile cu prietenii, suntem primii tot în carantină stăm”, a spus, la rândul său, un elev clasa a VIII-a Liceul Teoretic Duiliu Zamfirescu, Odobeşti.

Directorul adjunct Ionela Neagoe, de la Liceul „Gheroghe Lazăr” spune că deşi îi înţelege pe elevi, examenul e obligatoriu.

„Consider ca în urma acestui examen, dovedeşte ceea ce ştie, sau mă rog, în momentul acela. Nu ar fi corect pentru cei la care severitatea evaluării e ridicată comparativ cu cei la care profesorii sunt mai puţin severi”, a explicat dascălul.