Directorul general AMPOSDRU: Circa 400 de milioane de euro s-au plătit de la buget și nu s-au decontat de la CE

Publicat: 30 10. 2012, 22:40
Actualizat: 28 09. 2018, 00:31

Prezent, marți, la Sinaia, la conferința anuală „POSDRU – principalul instrument pentru formare, ocupare și incluziune socială din România”, directorul general al Autorității de Management pentru Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (AMPOSDRU), Cristian Ababei, a afirmat că în ultimii doi ani, autoritățile române responsabile cu gestionarea programului POSDRU nu au transmis către comisia Europeană cereri de rambursare „pentru o sumă importantă de bani”.

„În ultimii doi ani, Autoritatea de Management sau cei care au gestionat această zonă nu au transmis către Comisia Europeană o sumă destul de importantă de bani spre rambursare”, a afirmat Cristian Ababei.

Întrebat despre ce sumă este vorba, directorul general AMPOSDRU a spus: „Undeva în jur de 400 de milioane de euro”.

„Sunt cereri de rambursare plătite din bugetul de stat și netransmise declarațiile către Comisia Europeană (spre decontare – n.r.)”, a completat Cristian Ababei, explicând, la solicitarea jurnaliștilor, că este vorba despre cereri de rambursare plătite în ultimii doi ani și jumătate de către bugetul de stat, fără a fi transmise spre decontare.

Întrebat care sunt motivele pentru care aceste cereri de rambursare nu au fost trimise pentru decontare către CE, directorul general AMPOSDRU a răspuns că „unul dintre motive este cauzat de lipsa de instruire a angajaților din cadrul Autorității de Management pe zona sistemului informatic”.

„Motivele nu le poți identifica. Tehnic, să zicem, la nivelul Autorității de Management se datorează lipsei de pregătire în ultima perioadă a oamenilor pentru a introduce în sistemul electronic, iar alte motive nu știu să vă răspund, pot să fie motive care nu sunt motive tehnice”, a adăugat Ababei.

„O să le descoperim”, a precizat ministrul Muncii, Mariana Câmpeanu, intervenind în completarea afirmației directorului AMPOSDRU.

Întrebat dacă sumele decontate și care au dus la cifra totală la care face referire nu au fost raportate în Sistemul Unic de Management al Informației (SMIS), Ababei a răspuns că peste 70 la sută din cererile de rambursare nu au fost introduse în SMIS sau cele care au fost introduse „aveau anumite greșeli și nu s-a făcut efortul de a le corecta”.

În cadrul conferinței de presă Cristian Ababei a arătat, de asemenea, că anul acesta, în ceea ce privește cererile de rambursare primite din partea beneficiarilor de proiecte, au fost plătite cele care au fost verificate și care au avut bun de plată până la 31 iulie 2012.

„Din următoarea tranșă de bani pe care o va pune la dispoziție Guvernul României se vor plăti cereri de rambursare verificate și acordat bun de plată până la 20 septembrie”, a precizat Ababei.