Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă. CFR anunță progrese în cazul modernizării liniei de cale ferată

Publicat: 18 03. 2019, 14:45
Actualizat: 27 03. 2019, 17:09

În prezent s-au deschis ofertele pentru achiziția consultanței și supervizării, au precizat oficialii CFR, prezenți la ședința de dezbatere publică organzată luni la Ministerul Transporturilor.

Pentru ca proiectul să poată fi încadrat în termenii asumați, a fost necesară obținerea de avize de la diverse entități, fapt care, conform CFR, a întârziat considerabil data demarării acțiunilor necesare, conform celor declarate de reprezentantul CFR, în cadrul unei dezbateri publice organizată de Ministerul Transporturilor.

„Avem aviz de la toate entitățile pe care Primăria Otopeni le-a identificat în legătură cu proiectul nostru. Avizul de mediu este luat, din fericire proiectul nu are un impact considerabil asupra mediului. Avem aviz inclusiv de la Serviciul de Telecomunicații Speciale și de la Metrorex”, a declarat Mariana Badea, șef al serviciului de investiții la CFR.

Reprezentanta CFR a afirmat că valoarea proiectului „poate părea mare, dar, pentru a forma o imagine comparativă, în 2008 a fost realizat un studiu de fezabilitate pentru o linie subterană care are un traseu similar cu cel identificat de noi, care a fost considerată mult prea costisitoare pentru a putea fi pusă în practică. Specialiștii noștri au considerat că această variantă este cea optimă.”

Comisia de licitație urmează să evalueze ofertele și, în funcție de calitățile declarate de către ofertanți în formularul DUAE (Document Unic de Achiziție European), se va alege un ofertant câștigător, căruia i se vor solicita documentele.

„Ulterior, depinde foarte mult de conținutul acestor documente, în cazul în care anumite elemente ale acestora necesită clarificări. Este foarte greu de estimat cât durează evaluarea ofertelor. Colegii mei vor fi degrevați de alte sarcini, astfel încât să fie dedicați 8 ore pe zi acestei activități și să finalizeze într-un timp cât mai scurt. În perioada evaluării, comisia este suverană, nimeni nu îi poate adresa întrebări sau oferi sugestii”, a declarat reprezentantul CFR.

„Neștiind ce tehnologie vor prezenta constructorii care vor câștiga licitația, nu putem spune cu exactitate cât de repede va fi finalizat proiectul. Putem fi surprinși plăcut, prin finalizarea înainte de termenul maxim, de 12 luni, pe care l-am impus”, a mai spus Mariana Badea.

Potrivit reprezentanților CFR SA, la finalizarea lucrărilor, în condițiile în care nu se va face nicio oprire, cei circa 20 de kilometri dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni vor putea fi parcurși în 22 de minute.

„Legat de actul normativ privind indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții, trebuie să subliniez că este foarte important pentru noi pentru că, nefiind aprobată această Hotărâre de Guvern, nu putem demara lucrările, noi am încercat să înlăturăm oarecum neplăcerile cauzate de întârzierea aprobării acestei hotărâri și am demarat achiziția de proiectare și execuție cu clauza subvensivă. Așadar, sunt foarte importante termenele pe care ni le-am asumat, astfel încât să putem demara cât mai repede lucrările”, a adăugat Mariana Badea.

„Hotărârea de Guvern privind exproprierile este în lucru. Noi am făcut estimările, am identificat proprietarii, astfel încât, imediat ce vom avea aprobați indicatorii economici, vom depune, la Ministerul Transporturilor, propunerea noastră privitoare la exproprieri. În acest moment, nu putem divulga proprietarii sau traseul exact al acestei linii de cale ferată. Dincolo de aceste informații, ceea ce pot spune este că, împreună cu proiectantul nostru, am încercat să identificăm traseul cu cel mai mic impact asupra proprietarilor din zonă. Nu se pune problema demolării locuințelor”, a completat aceasta.

Foto: Hepta