Ministrul Transporturilor a făcut anunțul. Cum se va desfășura DESZĂPEZIREA în următorii ani

Publicat: 24 11. 2015, 16:42

„Contractele de deszăpezire au fost încheiate deja pentru mai mult de 70% din lungimea rețelei rutiere. La calea ferată sunt încheiate pentru 100%, pentru că ele se desfășoară într-un alt regim, în regim intern. Preocuparea mea principală în ceea ce privește deszăpezirea este de evitare a acelor soluții pe ultima sută de metri care ridică o mulțime de semne de întrebare, mă refer la procedurile în regim de urgență. Lucrăm deja, am discutat cu colegii să schimbăm acest mecanism, acele proceduri de urgență care nu mai pot fi schimbate anul acesta – pentru că ar înseamna să lăsăm zonele descopertite – le vom continua, dar vom încerca să le facem foarte transparente, iar anul următor măsura este să încercăm un contract cadru, ca să nu se mai creeze această situație de urgență pe ultima sută de metri, să avem clar pe câțiva ani contractele făcute transparent, în liniște, cu selectarea conform tuturor normelor achiziționării”, a afirmat Costescu, aflat în vizită pe șantierul magistralei de metrou 4 Parc Bazilescu – Depoul Străulești.

În prezent, CNADNR și autoritățile publice locale și centrale încheie contracte pentru deszăpezire valabile un singur sezon.

Șeful CNADNR, Narcis Neaga, spunea în urmă cu o lună că aproximativ 80% din rețeaua de drumuri naționale este „acoperită” de contracte de deszăpezire pentru iarna 2015-2016. Potrivit lui Neaga, principalele probleme ale instituției sunt contestațiile și neprezentarea la licitații a firmelor de deszăpezire, în pofida prețurilor „destul de bune”.

Neaga mai spunea atunci că întreținerea unei autostrăzi „nu este chiar un lucru simplu”, că necesită experiență, iar firmele care câștigă un contract de deszăpezire și nu își îndeplinesc sarcinile contractuale sunt nevoite să suporte penalizări foarte mari.

La rândul său, directorul general adjunct cu probleme de întreținere, monitorizare și siguranță a circulației din cadrul CNADNR, Andrei Cristian, a declarat la sfârșitul lunii octombrie că în viitorul sezon rece sarea și nisipul vor fi înlocuite cu materiale chimice de deszăpezire, precum clorura de calciu, mai eficiente.