PRECIZĂRI. Cum se va circula cu trenul după 1 iunie. Recomandările CFR

Publicat: 29 05. 2020, 11:24
Actualizat: 06 04. 2021, 22:23
PRECIZĂRI. Cum se va circula cu trenul după 1 iunie. Recomandările CFR. Sursă foto: Sebastian Tataru/MEDIAFAX.FOTO

CFR Călători anunțat că repune în circulație, din 1 iunie, trenurile suspendate, cu excepția celor de navetă pentru elevi. Pe toată perioada călătoriei, este obligatorie masca de protecție. CFR recomandă plata cu cardul la ghișeu și, în măsura posibilităților, cumpărarea biletelor online pentru a evita aglomerația de la casele de bilete.

CFR Călători a transmis, vineri, că va continua procesul de repunere în circulație a trenurilor a căror circulație a fost temporar suspendată în perioada stării de urgență și a stării de alertă.

Primele trenuri au fost repuse în circulație, gradual, odată cu ieșirea din starea de urgență și continuă din 1 iunie, cu excepția trenurilor de navetă pentru elevi.

Biletul cumpărat din timp

CFR recomandă tuturor călătorilor să cumpere biletele din timp, mai ales că din 3 iunie, acestea pot fi achiziționate anticipat, înainte de plecare iar acest termen crește de la 10 la 20 de zile.

De asemenea, CFR recomandă cumpărarea biletelor de tren online pentru a evita aglomerația la ghișee/casele de bilete și manipularea banilor în numerar.

La ghișeu, este indicată plata cu card bancar sau telefon, în punctele de vânzare unde este posibil acest lucru.

Masca de protecție, obligatorie la bordul trenurilor

CFR Călători recomandă pasagerilor să nu aleagă doar trenurile de la orele de vârf, având în vedere că majoritatea companiilor/instituțiilor au introdus programul decalat pentru angajați.

Din data de 3 iunie, CFR Călători va permite familiilor, persoanelor care locuiesc/lucrează împreună să ocupe locuri alăturate. Persoanele care nu fac parte din aceste categorii, vor cumpăra locuri distanțate.

Masca de protecție la bordul trenurilor CFR Călători este obligatorie pe toată durata călătoriei.

Cu ce viteză medie merg trenurile care circulă în România

Viteza medie cu care se poate circula pe infrastructura feroviară din România este de 68,86 km/h, iar la data de 30 august 2019 se înregistrau 1.236 restricţii de viteză permanentă cu o lungime totală de 1.335 km, se arată în raportul Corpului de control al primului-ministru, efectuat la Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” – S.A. (CFR SA).

„Potrivit informaţiilor transmise de CFR SA, la data de 30.08.2019 se înregistrau 1.236 restricţii de viteză permanentă cu o lungime totală de 1.335 km. Ca urmare a instituirii restricţiilor de viteză, a fost diminuată viteza medie tehnică cu care se poate circula pe infrastructura feroviară la 68,86 km/h, în comparaţie cu viteza proiectată a reţelei de 86,30 km/h. Cu titlu de exemplu, viteza medie tehnică pe distanţa Bucureşti Nord – Braşov este de 66,78 km/h, în timp ce viteza proiectată pe această distanţă este de 122,54 km/h (…) CFR SA a efectuat întreţinere, reparaţii şi reînnoiri într-un procent scăzut, fapt ce a condus la apariţia unui număr mare de restricţii de viteză, puncte periculoase şi închiderea unor linii, afectând astfel siguranţa feroviară şi implicit limitarea vitezei de circulaţie a trenurilor în raport cu viteza planificată”, se precizează în documentul, citat de Agerpres.ro.