Primul tren cu cereale din Ucraina urmează să sosească la Galați. Unde vor fi depozitate și care este destinația lor finală

Publicat: 17 08. 2022, 22:49
Export de cereale/ Sursă foto: Shutterstock / caracter ilustrativ

Primul tren cu cereale din Ucraina va sosi miercuri noapte în Portul Docuri din Galați. Încărcătura va fi adusă pe calea ferată cu ecartament larg direct la silozul ”Anghel Saligny” a anunţat, miercuri, directorul adjunct al Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi, Dan Tivilichi.

Cerealele din Ucraina vor sosi în loturi de câte 20 de vagoane, livrate pe linia de cale largă dinspre Ucraina, via Giurgiuleşti. Dee altfel, 60 de vagoane se aflau miercuri după-amiază în vama din Republica Moldova.

Ele vor depozitate în silozul ”Anghel Saligny” din portul portul gălățean Docuri, care are o capacitate de 25.000 de tone. De acolo, cerealele vor fi preluate de nave cu destinaţia Turcia.

”Sperăm că o dată cu deblocarea acestor trenuri, pe acest siloz, pe linia nouă, să avem o creştere a cantităţii de marfă ce poate fi operată, cu cereale şi nu numai, din Ucraina. Ne bucurăm că avem primul tren care soseşte în portul Galaţi, pe linie largă, cu mărfuri din Ucraina.

O locomotivă de manevră, din port, va efectua manevra de introducere şi scoatere a vagoanelor de la frontul de operare, este anunţată şi prima navă în cursul săptămânii viitoare pentru preluarea mărfii, care va fi depozitată în siloz. În noaptea asta (miercuri noaptea – n.r.) aşteptăm primele 20 de vagoane.

Nava care este anunţată ca sosire la portul Galaţi are undeva la 6.000 de tone capacitate, asta înseamnă că navele vor veni cu o cadenţă de una pe săptămână. În ceea ce priveşte fluxul către Constanţa, la ora actuală, având în vedere cotele Dunării, nu avem probleme, nu avem restricţii, e o restricţie de 1,80 m, ceea ce nu afectează transportul barjelor de 2.000 de tone de la Galaţi pe canalul Dunăre – Marea Neagră către Constanţa”, a precizat Dan Tivilichi.

Redeschiderea liniei cu ecartament larg după 22 de ani a fost realizată de CFR Infrastructură din fonduri proprii. Au fost înlocuite 780 de traverse din lemn speciale de 2,80 m şi 246 de traverse din lemn speciale de pe aparate de cale şi pe linia încălecată. Au fost înlocuite 5.382 de tone de material mărunt de prindere, s-a făcut completarea prismei cu 385 de tone de piatră spartă şi executarea burajelor tehnologice.