Rușii au devenit interesați de litoralul românesc: caută all inclusive și prețuri similare celor din Bulgaria

Publicat: 10 05. 2018, 20:02
Actualizat: 11 05. 2018, 12:35

Reprezentanții agențiilor de turism din Rusia au declarat, joi, într-o conferință de presă la Mamaia, că turiștii ruși ar veni pe litoralul românesc și în Delta Dunării, între principalele cerințe fiind un sistem all inclusiv, așa cum s-au obișnuit de pe litoralul bulgăresc, servicii de babysitting, dar și ca la recepțiile unităților de cazare să se vorbească și limba rusă. De asemenea, ei au arătat că turiștii ruși vor să se și plimbe și viziteze și alte locații, să facă excursii în zonele interesante de țară, „deoarece clientul rus când merge în Europa vrea să vadă țara respectivă”.

„Nu sunt deosebit de pretențioși, dar caută acel check list: să fie vorbitori de limbă rusă, să fie materiale de limbă rusă, să aibă calitate sanitară, hotelul este secundar în principiu, dar este foarte important, este unul din principalele obiective din lanțul acesta turistic. Ei vin în România și hotelul este cel care oferă plăcerea sejurului”, a declarat Andrei Vîlcovan, reprezentant al Agenției Kalinka Travel din Sankt Petersburg.

Întrebați cât ar cheltui un turist rus pe litoralul românesc, agenții de turism ruși au precizat că prețurile ar trebui să fie mai mici decât la bulgari, măcar în primii ani.

„Clienții noștri la Marea Neagră știu prețurile de la bulgari. Ar trebui să fie mai atractiv, măcar în primii 2-3 ani. Clienții cheltuiesc mulți bani la cumpărături, la Spa, tariful să fie mai scăzut decât cel de la bulgari”, a spus Maria Ushakova, reprezentantă a unei agenții de turism din Rusia.

Reprezentanții Federației Asociațiilor de Promovare Turistică din România (FAPT), au declarant că eforturile 13 reprezentanți de la agenții de turism din Rusia, mai ales din Sankt Petersburg, dar și două jurnaliste, se află în vizită în România.

„În ultimii doi ani, noi, cei de la FAPT, am declanșat o campanie de promovare a destinațiilor de vacanță din România către piața Federației Ruse. Am participat la mai multe deplasări, la Târgul de Turism de la Moscova, la Târgul de Turism de la Sankt Petersburg, am făcut eforturi pentru ca Ministerul Turismului să revină la Târgul de Turism din Rusia și a revenit. (…) Ne interesează în mod special piața Sankt Petersburg. Prima oară noi ne-am dus la Moscova, apoi ne-am centrat și am văzut foarte bine potențialul orașului Sankt Petersburg, ca piață importantă pentru noi. Vreau să vă reamintesc, orașul Sankt Petersburg are cinci milioane de locuitori și atrage anual opt milioane de turiști”, a spus președintele FAPT, Corina Martin.

Potrivit acesteia, turiștii ruși sunt „buni consumatori”, dar pentru ei vacanța în România trebuie să fie „o experiență”.

„Pentru turistul rus vacanța în România ar trebuie să fie o experiență. Noi vom vinde experiențe și povești, nu ne vom centra numai pe hoteluri. Dar sigur, Bulgaria are un avantaj mult mai mare de promovare. De aceea am insistat în ultimii doi ani pe un gol care înseamnă 27 de ani și nu am cedat. Pentru că am știut că există aici o piață extrem de mare și cu potențial foarte mare: turiști foarte buni consumatori, turiști ruși pe care îi dorește orice destinație internațională și pe care România nu îi are”, a mai spus Corina Martin.