EXCLUSIV | Lider de sindicat STB: „Nu avem piese pentru tramvaie, băieții de la întreținere nu mai știu ce să inventeze ca să le pună pe șine”

EXCLUSIV | Lider de sindicat STB: „Nu avem piese pentru tramvaie, băieții de la întreținere nu mai știu ce să inventeze ca să le pună pe șine”
Publicat: 21/05/2023, 08:00

Liderul Sindicatului Transpublic STB, filiala Bucureștii Noi, Florian Buzalin, a dezvăluit pentru Gândul care este situația din depourile tramvaielor bucureștene, unde „băieții nu mai știu ce să inventeze” pentru a înlocui piese stricate. Potrivit sindicalistului, foarte multe tramvaie din Capitală circulă la limită, cu cârpeli, sau cu intervenții și ajutoare de la un depou la altul.

Florian Buzalin, care este și vatman, spune că depoul Bucureștii Noi a fost „modernizat” recent cu vagoane refăcute la Uzina de Reparații – Atelierele Centrale (URAC). Practic, după ce pe linia lui 41 au fost „lansate” noile tramvaie Imperio, construite la Arad, multe dintre garniturile care funcționau pe această linie au fost mutate pe alte trasee care țin de Bucureștii Noi.

„Au adus vagoane refăcute la URAC, dar piese zero”

„Vagoanele sunt bune în momentul de față, problema cea mare este cu partea de întreținere, cu lipsa pieselor în depou. Este vorba de tramvaiele refăcute la URAC, de modelele V3A modernizate. Băieții de la întreținere sunt foarte supărați, nu mai știu ce să inventeze ca să le pună pe șine, pentru că nu au ce piese să le pună. Mai ales că la mine în depou, în Bucureștii Noi, au adus vagoane refăcute la URAC, dar piese zero.

Mai încercăm să luăm piese de pe vagoanele căzute, ca să se poată ieși în traseu. Parcul nostru este de 43 de tramvaie, dar nu toate funcționează”, a spus, pentru Gândul, Florian Buzalin.

„Dă-mi și mie un vagon, să scot mâine tramvaiul în tur!”

Liderul Sindicatului Transpublic, filiala Bucureștii Noi, a adăugat șefii de depouri din București încearcă să se ajute între ei, să iasă din impas atunci când le lipsesc piese sau chiar vagoane.

”Șefii de depouri se ajută între ei, de exemplu, șeful meu cere ajutorul șefului de la Victoria: «dă-mi și mie un vagon, să scot mâine tramvaiul în tur!». Situația aceasta este la fiecare depou”, susține Florian Buzalin.

Licitațiile și „«cățeii» din jurul lui Criț”

Chiar și în acest context, în care nu se găsesc piese pentru tramvaiele modernizate, situația din prezent este mult mai bună decât în urmă cu aproape doi ani.

„Vagoanele modernizate la URAC sunt bune pentru noi, că noi nu am avut așa ceva în depou. Stadiul evenimentelor s-a redus foarte mult de când au venit aceste garnituri. Înainte, aveam vagoane clasice, V3A clasic, iar sistemul de frânare era mult mai slab”, susține sindicalistul.

Deși situația este una complicată, sindicalistul Florian Buzalin nu dă vină pe conducerea Societății de Transport București, ci pe „cățeii din jurul lui Criț”.

„Nu înțeleg care este problema, ar trebui să se facă licitație, nu se grăbesc lucrurile. Din ce am înțeles, domnul Criț (Adrian Criț, director general STB – n.r.) are intenții bune, dar nu reușește din cauza «cățeilor», scuzați expresia, care caută să-i pună piedici pe la colțuri”, a mai spus Florian Buzalin, pentru Gândul.

Societatea de Transport București este în proces de modernizare în ceea ce privește garniturile de tramvaie. Pe 11 mai 2021, Nicușor Dan a semnat contractul de achiziție a 100 de tramvaie fabricate de Astra Vagoane Călători Arad, iar peste 30 dintre acestea circulă deja în Capitală.

Contractul pentru achiziția celor 100 de tramvaie se ridică la valoarea de 840 milioane de lei, iar vehiculele au o garanție de șapte ani.


CITEȘTE ȘI:

EXCLUSIV | Autobuzele Otokar au la „bord” peste 26.000 de defecțiuni, iar mentenanța este „în pană”. „Nu mai aveau frânare, plăcuțe”

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
GALERIE FOTO. Cum arată Cernobîl și Pripiat la 38 de ani de la dezastrul nuclear...
Prețul uriaș cu care a ajuns să se vândă kilogramul de miel în Mega Image...
FOTO. Ce frumoasă e iubita celebrului fotbalist! Poze hot cu manechinul
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
O fetiță le-a spus părinților că are un monstru în cameră, dar ei nu au...
Indicatorul rutier pe care puțini șoferi îl cunosc. Ce trebuie să faci și unde poate...
S-a transformat total după ce a fost diagnosticat cu cancer. Fostul prezentator i-a ȘOCAT pe...
Judeţele care se vor dezvolta puternic. Proiectul de infrastructură care va transforma estul României
Ce plantă poate preveni cancerul? Are proprietăți miraculoase: elimină pietrele de la rinichi și tratează...
Mesajul emoționant pe care l-a ales Narcisa pentru coroana lui Mădălin. Tânăra i-a vizitat mormântul...
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
China ne bate și la diesel! A creat un motor REVOLUȚIONAR
Răsturnare de situaţie din piaţa muncii. Exodul a luat sfârşit: Procentul românilor care caută activ...
RUINELE unui ORAȘ imens, găsite pe planeta Marte? Cercetătorii, ULUIȚI!
Decizie pentru cei care primesc pensia PRIN POȘTĂ. Anunțul venit chiar astăzi, 27 APRILIE
Secretul unui pui suculent și delicios. Sfat de aur de la Jamie Oliver
Cât costă cea mai ieftină înmormântare organizată de „Regina Întunericului”. Suma este accesibilă pentru toate...
Ce plantă poate preveni cancerul? Are proprietăți miraculoase: elimină pietrele de la rinichi și tratează...
Leo de la Roșiori a făcut mărturisiri emoționante despre momentele de marginalizare pe care le-a...
Război total după lansarea filmului Buzz House! Reacția lui Selly, după acuzațiile grave la adresa...
BANCUL ZILEI. Un dinamovist merge împreună cu câinele său într-un bar: - Dom’le, incredibil ce...
Ce s-a întâmplat după ce oamenii de știință au declanșat mini-cutremure în laborator