EXCLUSIV | Cinci tramvaie Imperio noi din București sunt deja trase pe dreapta, în depou. „Au bandajele de la roți tocite, la 60 de mii de kilometri”

EXCLUSIV | Cinci tramvaie Imperio noi din București sunt deja trase pe dreapta, în depou. „Au bandajele de la roți tocite, la 60 de mii de kilometri”
Foto: STB
Publicat: 26/08/2023, 09:00

Cinci tramvaie Imperio sunt trase pe dreapta, la Depoul Alexandria din București, având probleme la bandajele roților, care s-ar fi tocit după 60 de mii de kilometri. Surse din interiorul Societății de Transport București (ST) au spus, pentru Gândul, că bandajele sau coamele roților s-au tocit prea devreme, fie pentru că materialul lor ar fi slab calitativ, fie din cauza greutății pe osie a tramvaiului, care ar fi prea mare. Reprezentanții STB spun însă că este vorba de „o uzură firească”.

„Bandajele sunt acele coame, cum le spunem noi, care prind șinele și fixează tramvaiele între șine. Ei bine, dacă se tocesc, nu mai există acea distanță corespunzătoare dintre roată și bandaj, existând pericol de deraiere. Avem deja cinci tramvaie Imperio cu bandajele deja tocite, după 60 de mii de kilometri. Este mult prea devreme.

Sunt două motive pentru care se poate produce această uzură prematură. Fie materialul bandajelor este slab calitativ, fie greutatea pe osie nu este corespunzătoare, este mai mare, adică nu este distribuită corect”, au explicat sursele din STB.

Aceleași surse au mai spun că, pentru remedierea problemei, roțile tramvaielor trebuie prelucrate.

„Când se tocesc bandajele, roțile trebuie strunjite, astfel încât să ajungi din nou la distanța corespunzătoare dintre roată și coamă, ca să prindă șinele corespunzător. Doar că strungirea o faci de două – trei ori, apoi nu se mai poate și trebuie să schimbi bandajul cu totul, ceea ce costă. Este mult prea devreme această uzură”, au precizat sursele din STB, pentru Gândul.

Pe de altă parte, reprezentanții Societății de Transport București susțin că această uzură este firească.

„Este o uzură normală, se face mentenanță, conform contractului”, au spus reprezentanții STB, pentru Gândul.

De când au intrat în circulație, în decembrie anul trecut, pe o perioadă de șase luni, au fost înregistrate 153 de defecțiuni la tramvaiele Imperio, potrivit unui răspuns al STB, transmis la solicitarea Gândul.

Sindicalist: „La tramvaiele Imperio, este omerta ca la Otokar. Sunt foarte multe defecțiuni”

Florin Ivan, președintele Asociației Profesionale a Transportatorilor (APT) și membru al Sindicatului STB, spunea, în iunie, pentru Gândul, că la noile tramvaie Imperio Metropolitan care circulă în București s-ar fi înregistrat foarte multe defecțiuni, îndeosebi la sistemul de frânare.

„Sunt foarte multe defecte, zilnic, despre care nu se comunică. Este și aici, la tramvaiele Imperio, o omerta, la fel ca la autobuzele Otokar. De când au fost aduse și până în prezent, cred că au ajuns la o mie de defecte. Sunt tot felul de probleme, în primul rând la sistemul de frânare. La un moment dat, un tramvai a rămas blocat pe frânare și nu putea fi tractat. Fac și niște zgomote la boghiuri de zici că se rup”, preciza Florin Ivan.

Un tramvai Imperio a rămas fără pantograf

Un tramvai Imperio din București a rămas recent fără pantograf, care s-a rupt în mers, pe linia 10, în zona Piața Obor.

Președintele Asociației Profesionale a Transportatorilor a spus, pentru Gândul, că acest incident nu s-a întâmplat din cauza infrastructurii, ci pentru că „pantografele de la tramvaiele Imperio sunt destul de firave”.

Potrivit surselor Gândul, nu ar fi pentru prima dată când se rupe un pantograf la tramvaiele Imperio.


CITEȘTE ȘI:

EXCLUSIV | Câte și ce fel de defecțiuni s-au înregistrat la tramvaiele Imperio, de când au fost aduse în București: STB: „Au fost și comenzi eronate”

EXCLUSIV VIDEO | Momentul în care un Imperio deraiază și se lovește de un alt tramvai care circulă din sens opus

EXCLUSIV | Sindicalist: „La tramvaiele Imperio, este omerta ca la Otokar. Sunt foarte multe defecțiuni”. Șef STB: „Așa e când pleci de pe Dacia 1300”

EXCLUSIV | Autobuzele Otokar au la „bord” peste 26.000 de defecțiuni, iar mentenanța este „în pană”. „Nu mai aveau frânare, plăcuțe”

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Trupul unei tinere a fost turnat în beton în urmă cu peste 50 de ani....
Polițista care a luat mită de la Lidia Buble, condamnată definitiv! Ce pedeapsă a primit...
FOTO. Cât de bine arată cea mai frumoasă hocheistă din lume!
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
SUA au cumpărat 81 de avioane sovietice de la un aliat al lui Putin cu...
Reghe cere sprijinul instanței: 'Trebuie să înceteze această hărțuire!' Poliția nu confirmă urmărirea penală împotriva...
Cum a rămas, de fapt, Gina Pistol însărcinată. Nu mai avea nicio speranță: „Smiley mi-a...
Românul care a cumpărat un avion de pasageri şi-l transformă în restaurant. Momentul în care...
Tragedie în România! A MURIT
Cum va fi vremea în luna mai! Specialiștii de la ANM preconizează o perioadă imprevizibilă...
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
Filtru de particule înfundat se REPARĂ sau se ARUNCĂ? Ce durată de viață are DPF?
S-a realizat al doilea transplant de rinichi de porc către un pacient uman
Cea mai BOGATĂ actriță de la Hollywood! „Puțină lume știe despre mine că...
România, obligată să respecte. Ordin UE privind BANII. S-a votat luni, 29 aprilie
Artist internațional, filmat într-o ipostază neașteptată, la Costinești. Este urmarit de zeci de milioane de...
Vlăduța Lupău, imagini ireale! Cum arăta cântăreața. Adevărul despre operațiile ei
Robi, hotărât să lupte pentru Roberta! Concurentul nu este impresionat de chimia dintre Roberta și...
"M-am săturat". David Pușcaș a ajuns la capătul puterilor. Ce piedici întâmpină fiul adoptiv al...
BANCUL ZILEI. Doctorul către Bulă: - Am o singură nelămurire… Dacă te-ai duce seara acasă,...
Astronomii au descoperit cum s-a format „inima” de pe Pluto