EXCLUSIV | Câte și ce fel de defecțiuni s-au înregistrat la tramvaiele Imperio, de când au fost aduse în București: STB: „Au fost și comenzi eronate”

Publicat: 05/08/2023, 09:00

De când au intrat în circulație, în decembrie anul trecut, pe o perioadă de șase luni, au fost înregistrate 153 de defecțiuni la tramvaiele Imperio, potrivit unui răspuns al Societății de Transport București (STB), transmis la solicitarea Gândul.

În răspunsul reprezentanților STB se arată că cele 153 de defecțiuni au fost „minore” și „normale”.

„Sunt defecțiuni minore, semnalate furnizorului și remediate operativ de către acesta, astfel încât tramvaiele să nu fie imobilizate și să nu afecteze programul de circulație”, a precizat STB.

Principalele cauze ale acestor defecțiuni au fost:

  •  la sistemul de comandă și acționare uși (senzori dereglați, microcontacte, reglaje la mecanismele de închidere/deschidere uși);
  •  la sistemul de comandă și reglare a tracțiunii și frânării (reglaje soft invertoare);
  • acționări de comenzi eronate ale conducătorilor de vehicule.

„Menționăm că defecțiunile înregistrate se înscriu în nota firească de comportare în exploatare a unui vehicul nou, remedierea acestora de către furnizor realizându-se operativ. Remedierile defecțiunilor au fost făcute, conform contractului, pe costurile furnizorului, tramvaiele având un termen de garanție «full waranty» de 5 ani, respectiv 300.000 km”, se mai arată în răspunsul STB.

Sindicalist: „La tramvaiele Imperio, este omerta ca la Otokar. Sunt foarte multe defecțiuni”

Florin Ivan, președintele Asociației Profesionale a Transportatorilor (APT) și membru al Sindicatului STB, spunea, în iunie, pentru Gândul, că la noile tramvaie Imperio Metropolitan care circulă în București s-ar fi înregistrat foarte multe defecțiuni, îndeosebi la sistemul de frânare.

„Sunt foarte multe defecte, zilnic, despre care nu se comunică. Este și aici, la tramvaiele Imperio, o omerta, la fel ca la autobuzele Otokar. De când au fost aduse și până în prezent, cred că au ajuns la o mie de defecte. Sunt tot felul de probleme, în primul rând la sistemul de frânare. La un moment dat, un tramvai a rămas blocat pe frânare și nu putea fi tractat. Fac și niște zgomote la boghiuri de zici că se rup”, preciza Florin Ivan.

Tramvaiele Imperio costă 200 de milioane de euro

Tramvaiele construite de societatea Astra Vagoane fac parte dintr-un lot de 100 de exemplare pe care le-a achiziționat Primăria Municipiului București, cu fonduri europene. Valoarea proiectului este de aproximativ 200 de milioane de euro.

Imperio Metropolitan are o lungime de 36 de metri, o lățime de 2,4 metri și o înălțime de 3,6 metri.

Vehiculul este realizat din oțel, cântărește 47 de tone și a fost proiectat pentru a atinge o viteză de până la 70 km/h. De asemenea, tramvaiul are o capacitate de 322 de locuri, dintre care 56 sunt scaune.

În jurul acestor tramvaie a fost un întreg scandal. După ce au fost cumpărate, tramvaiele au stat, anul trecut, luni de zile în depouri, pentru că Primăria Capitalei a refuzat mult timp să semneze recepția acestor vehicule, care ar fi venit cu motoare cu capacitate mai mică față de cea din caietul de sarcini.

Foto: STB / Facebook


CITEȘTE ȘI:

EXCLUSIV VIDEO | Momentul în care un Imperio deraiază și se lovește de un alt tramvai care circulă din sens opus

EXCLUSIV | Sindicalist: „La tramvaiele Imperio, este omerta ca la Otokar. Sunt foarte multe defecțiuni”. Șef STB: „Așa e când pleci de pe Dacia 1300”

EXCLUSIV | Autobuzele Otokar au la „bord” peste 26.000 de defecțiuni, iar mentenanța este „în pană”. „Nu mai aveau frânare, plăcuțe”

EXCLUSIV | Șeful STB, după dezvăluirile Gândul legate de societatea care face mentenanța Otokar: „Sunt probleme. Reviziile și intervențiile nu sunt făcute conform contractului” | VIDEO

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Trupul unei tinere a fost turnat în beton în urmă cu peste 50 de ani....
Polițista care a luat mită de la Lidia Buble, condamnată definitiv! Ce pedeapsă a primit...
FOTO. Cât de bine arată cea mai frumoasă hocheistă din lume!
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
SUA au cumpărat 81 de avioane sovietice de la un aliat al lui Putin cu...
Reghe cere sprijinul instanței: 'Trebuie să înceteze această hărțuire!' Poliția nu confirmă urmărirea penală împotriva...
Cum a rămas, de fapt, Gina Pistol însărcinată. Nu mai avea nicio speranță: „Smiley mi-a...
Românul care a cumpărat un avion de pasageri şi-l transformă în restaurant. Momentul în care...
Tragedie în România! A MURIT
Cum va fi vremea în luna mai! Specialiștii de la ANM preconizează o perioadă imprevizibilă...
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
Filtru de particule înfundat se REPARĂ sau se ARUNCĂ? Ce durată de viață are DPF?
S-a realizat al doilea transplant de rinichi de porc către un pacient uman
Cea mai BOGATĂ actriță de la Hollywood! „Puțină lume știe despre mine că...
România, obligată să respecte. Ordin UE privind BANII. S-a votat luni, 29 aprilie
Artist internațional, filmat într-o ipostază neașteptată, la Costinești. Este urmarit de zeci de milioane de...
Vlăduța Lupău, imagini ireale! Cum arăta cântăreața. Adevărul despre operațiile ei
Robi, hotărât să lupte pentru Roberta! Concurentul nu este impresionat de chimia dintre Roberta și...
"M-am săturat". David Pușcaș a ajuns la capătul puterilor. Ce piedici întâmpină fiul adoptiv al...
BANCUL ZILEI. Doctorul către Bulă: - Am o singură nelămurire… Dacă te-ai duce seara acasă,...
Astronomii au descoperit cum s-a format „inima” de pe Pluto