Prima pagină » Actualitate » EXCLUSIV | Cum a rămas un tramvai Imperio fără pantograf, care s-a rupt în mers, la Obor. „Nu s-a întâmplat din cauza infrastructurii. Sunt firave”

EXCLUSIV | Cum a rămas un tramvai Imperio fără pantograf, care s-a rupt în mers, la Obor. „Nu s-a întâmplat din cauza infrastructurii. Sunt firave”

Un tramvai Imperio din București a rămas recent fără pantograf, care s-a rupt în mers, pe linia 10, în zona Piața Obor. Florin Ivan, președintele Asociației Profesionale a Transportatorilor (APT) și membru al Sindicatului STB, a spus, pentru Gândul, că acest incident nu s-a întâmplat din cauza infrastructurii, ci pentru că „pantografele de la tramvaiele Imperio sunt destul de firave”. Potrivit surselor Gândul, nu ar fi pentru prima dată când se rupe un pantograf la tramvaiele Imperio.

Un incident grav a avut loc luni, în zona Piața Obor, unde pantograful unui tramvai Imperio ( captatorul de energie de pe plafon) s-a rupt, iar Gândul publică imagini în premieră.

Incidentul a avut loc cu o zi înainte ca președintele Astra Arad, Valer Blidar, să „tragă” de urechi presa din București, „care nu ratează niciun incident” în care sunt implicate tramvaiele produse la Arad.

Valer Blidar declara marți, la evenimentul în care a fost prezentat tramvaiul Imperio cu numărul 50 predat Primăriei Capitalei, că incidentele în care sunt implicate aceste vehicule au loc din cauza infrastructurii precare.

„Un captator nu poate să cadă din cauza infrastructurii”

Președintele Astra Arad este contrazis de Florin Ivan, președintele Asociației Profesionale a Transportatorilor.

„Un captator nu poate să cadă din cauza infrastructurii. Sunt probleme cu șinele, mari, dar nu toate incidentele sunt provocate de infrastructura proastă. Pantografele sunt, din punctul meu de vedere, destul de firave”, a spus Florin Ivan, pentru Gândul.

Sindicalistul STB susține că, în realitate, ar fi mult mai multe incidente în care sunt implicate tramvaiele Imperio față de ce ar comunica Societatea de Transport București.

De altfel, un pantograf s-ar fi rupt și pe data 27 mai, la vagonul 3826, la cap de linie, în zona Militari.

Zilnic sunt probleme, cu ușile, cu frânele, dar nu se spune. Președintele Astra a fost arogant când a certat presa că nu ratează incidentele cu Imperio. Dar ce ar vrea să facă presa, să le ignore?”, a mai spus Florin Ivan.

Valer Blidar a spus, la prezentarea tramvaiului Imperio cu numărul 50 produs de Astra Arad pentru Societatea de Transport București, că infrastructura ar fi cauza defecțiunilor apărute la tramvaie.

„În Bucureşti, avem anumite probleme, dar care nu se datorează tramvaielor. Infrastructura a fost modernizată acum 23 de ani și ea trebuia reparată capital la opt ani. De abia acum a început un program de repunere a infrastructurii în condiții normale. Cheltuielile noastre cu mentenanța sunt infime. Mă costă mai mult întreținerea autoturismului propriu decât mentenanța celor 50 de vagoane, până astăzi. Așa-zisele defecte care apar şi pe care le vedeți – am văzut că nu vă scapă niciunul – sunt acele opriri. Şi pentru mine este curios faptul că nu vedeți decât tramvaiele Astra că s-au oprit pe linie, cu toate că atunci când se întrerupe curentul, toate tramvaiele stau”, a afirmat Valer Blidar.

În ceea ce privește incidentul de luni, reprezentanții STB au precizat, pentru Gândul, că a avut loc din cauza infrastructurii, iar reparațiile vor fi suportate de către Societatea de Transport.

Tramvaiele Imperio costă 200 de milioane de euro

Tramvaiele construite de societatea Astra Vagoane fac parte din lotul de 100 de exemplare pe care le-a achiziționat Primăria Municipiului București, cu fonduri europene. Valoarea proiectului este de aproximativ 200 de milioane de euro.

Imperio Metropolitan are o lungime de 36 de metri, o lățime de 2,4 metri și o înălțime de 3,6 metri.

Vehiculul este realizat din oțel și cântărește 47 de tone, fiind proiectat pentru a atinge o viteză de până la 70 km/h. De asemenea, tramvaiul are o capacitate de 322 de locuri, dintre care 56 sunt scaune.

În jurul acestor tramvaie a fost un întreg scandal. După ce au fost cumpărate, tramvaiele au stat, anul trecut, luni de zile în depouri, pentru că Primăria Capitalei a refuzat mult timp să semneze recepția acestor vehicule, care ar fi venit cu motoare cu capacitate mai mică față de cea din caietul de sarcini.


CITEȘTE ȘI:

EXCLUSIV | Câte și ce fel de defecțiuni s-au înregistrat la tramvaiele Imperio, de când au fost aduse în București: STB: „Au fost și comenzi eronate”

EXCLUSIV VIDEO | Momentul în care un Imperio deraiază și se lovește de un alt tramvai care circulă din sens opus

EXCLUSIV | Sindicalist: „La tramvaiele Imperio, este omerta ca la Otokar. Sunt foarte multe defecțiuni”. Șef STB: „Așa e când pleci de pe Dacia 1300”

EXCLUSIV | Autobuzele Otokar au la „bord” peste 26.000 de defecțiuni, iar mentenanța este „în pană”. „Nu mai aveau frânare, plăcuțe”

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Bolojan despre Crăciun: Ce își dorește, ce face și ce mănâncă
Digi24
EXCLUSIV Avertismentul lui Diaconescu, după ce serviciile secrete americane au dezvăluit planul lui Putin în Europa: „Rusia nu neagă”
Cancan.ro
Ce au putut face Andra și Cătălin Măruță în avion, în fața tuturor pasagerilor. 'Eu făceam plângere la compania aeriană'
Prosport.ro
FOTO. Antrenoarea de tenis care predă în rochii îndrăznețe și pantofi cu toc a atras atenția tuturor
Adevarul
Judecătorul care a desființat decizia CCR de anulare a alegerilor din 2024, prezent la discuțiile cu Nicușor Dan. Ce a propus la Cotroceni
Mediafax
Ce promite Ilie Bolojan pentru anul viitor. Vești bune despre inflație și economie, dar și o condiție pusă de premier
Click
Motivul pentru care e bine să pui un bănuț în bradul de Crăciun. Tradiția păstrată din generație în generație
Digi24
Prima reacție a Rusiei la dezvăluirile serviciilor secrete americane privind planul lui Putin de a ataca alte țări din Europa
Cancan.ro
Cutremur în lumea interlopă! Elvis Pian a fost eliberat din închisoare
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Fabrica din România care a produs 1 milion de anvelope în 2025. Este singura din lume cu zero emisii de CO2
Descopera.ro
Ceva s-a prăbușit pe Lună! Momentul a fost înregistrat
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Soțul tău are o amantă tânără! Îmi pare rău!
Descopera.ro
Poșta daneză oprește distribuirea scrisorilor după 400 de ani