Varianta Ocolitoare Timișoara Vest prinde viteză. Documentarea licitației a ajuns la ANAP

Publicat: 05 02. 2024, 15:37

A fost transmisă la ANAP, spre validare, documentația necesară lansării licitației pentru proiectarea și construcția Variantei Ocolitoare Timișoara Vest, anunță ministrul Trasporturilor, Sorin Grindeanu. Informația a fost confirmată de directorul CNAIR, Cristian Pistol.

După semnarea contractului, antreprenorul va avea la dispoziție 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor.

În lungime de aproximativ 14 km, aceasta va fi construită la profil de drum național cu două benzi pe sens și va avea un impact important atât pentru economia județului Timiș, cât și pentru cea a municipiului Timișoara. După validarea documentației de atribuire, CNAIR va putea publica Anunțul de Participare aferent contractului pentru execuția lucrărilor, în cadrul căruia se va stabili și data de depunere a ofertelor.

Cum va arăta proiectul

Viitoarea nouă rută (13,9 km), care face parte din rețeaua TEN-T Centrală, va realiza conexiunea rutieră între Centura Timișoara și Varianta Ocolitoare Timișoara Sud (în execuție) și va sprijini inclusiv dezvoltarea economică regională.

În cadrul contractului vor fi realizate 10 lucrări “de artă”, din care 3 sunt de o complexitate tehnică ridicată:

  • Pasaj pe varianta de ocolire peste DN59+Pasaj peste calea ferată în lungime de ~750 m;
  • Pasaj pe varianta de ocolire peste DN 6 și calea ferată în lungime de ~450 m;
  • Pod pe varianta de ocolire peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol în lungime de ~450 m.

De asemenea, pentru asigurarea relațiilor de trafic, se vor amenaja 4 noduri rutiere după cum urmează:

  • Nod rutier la intersecția Varianta ocolitoare Timișoara Vest cu DN69 și Drumul național Centura Timișoara (DNCT);
  • Nod rutier la intersecția Varianta ocolitoare Timișoara Vest cu DN6;
  • Nod rutier la intersecția Varianta ocolitoare Timișoara Vest cu DN59A;
  • Nod rutier la intersecția Varianta ocolitoare Timișoara Vest cu Radială Nouă de Vest C30.

Citiți și: Podul de la Brăila este sigur, afirmă Sorin Grindeanu. Lucrările vor fi recepționate când constructorul va remedia problemele

Sorin Grindeanu: „Nu sunt șantajabil! Dacă o făcea cineva, să știți că făceam denunț!”