Mașinile consumă cu 25% mai mult decât declară producătorii. Cum se TRIȘEAZĂ la testele de fabrică

Dezvăluirea a fost făcută de...

Producătorii de autoturisme folosesc tot felul de trucuri pentru a obține un consum de carburant și emisii de dioxid de carbon cât mai mici în testele de fabrică, pe care le pot apoi declara drept oficiale. În condiții reale de trafic, șoferii obișnuiți obțin consumuri mult mai mari, în medie cu 25%, arată un raport al organizației Transport&Environment, cu sediul la Bruxelles, una dintre cele mai importante ONG-uri de mediu care lucrează cu UE.

„Toți șoferii știu că de obicei este imposibil să atingi eficiența de consum oficială a producătorilor, iar pentru unele modele de mașină emisiile reale sunt acum cu 50% mai mari decât rezultatele din teste. Diferența dintre testele oficiale și performanțele din lumea reală crește. În Germania, diferența a crescut de la o medie de 7% în 2001, la 23% în 2011, astfel că în consecință a fost atinsă doar jumătate din eficientizarea anticipată a consumului de carburant”, arată raportul.

„Conform raportului, există aproximativ 20 de metode prin care constructorii de autoturisme re-interpretează în mod „creativ” procedurile de testare, exploatând „portițele” și flexibilitățile permise de actualele reglementări, cu scopul de a-și supra-evalua performanțele de consum și de emisii ale modelelor fabricate”, arată organizația românească de mediu „Terra Mileniul III”.

„Aceste noi dovezi indică faptul că există producători europeni de autoturisme care își înșală clienții prin manipularea cifrelor oficiale de emisii, provocându-le pierderi de mii de euro, bani cheltuiți pe carburantul consumat suplimentar. Producătorii auto respectivi îi înșală, de asemenea, și pe factorii de decizie ai Uniunii Europene, deoarece reglementările care au drept scop reducerea emisiilor de CO2 de la autoturisme și autoutilitare sunt îndeplinite doar în laborator, nu și pe drumurile publice. Singura modalitate de a ne recăpăta încrederea este renunțarea la  > din actualele proceduri de testare, pentru a ne asigura că cei care trișează nu vor vor avea câștig de cauză”, susțin autorii raportului.

Trucurile folosite de producătorii de mașini

Există trei categorii unde producătorii trișează: la nivelul mașinii, la nivelul laboratorului și la nivelul interpretării datelor obținute. În timpul testelor de eficiență, mașinile sunt modificate ușor pentru a face economie maximă de carburant, ceea ce duce și la emisii mai mici de CO2, lucruri pe care șoferii obișnuiți nu le fac în viața de zi cu zi. În primul rând, testele se fac în condiții de laborator, ceea ce elimină absolut orice factor extern de care șoferii obișnuiți se ciocnesc pe șosele.

• La testele pe șosea sunt acoperite cu bandă adezivă orificiile, spațiile și diversele ieșituri de pe caroseria mașinii, pentru a asigura o aerodinamică aproape perfectă.

• La testele pe șosea este modificată geometria roților, pentru a obține o rezistență la frecare cât mai mică.

• La testele pe șosea sunt folosite cauciucuri speciale, aproape netede, pentru o frecare cât mai mică. De asemenea, cauciucurile sunt umflate mai mult decât trebuie, tot pentru o rezistență la frecare cât mai mică.

• Autoturismul are o greutate micșorată, eliminându-se absolut orice element în plus față de cele necesare rulării.

• Testele sunt făcute la altitudine mare sau la temperaturi ridicate sau pe căi de rulare foarte netede, ceea ce duce la consumuri mai mici.

• În timpul testului, alternatorul este deconectat, pentru a nu permite bateriei să se încarce, ceea ce reduce consumul.

• Sunt folosite cutii de viteze cu rapoarte mai înalte, pentru a permite motorului să opereze mai eficient.

• Controller-ii motorului din calculatorul de bord sunt modificați pentru a obține consumuri mai mici.

• Sunt folosiți super-lubrifianți de motor și pentru alte părți ale mașinii, la care un șofer obițnuit nu are acces.

• Sunt modificate frânele, în sensul că plăcuțele de frână sunt împinse total în suporți, ceea ce elimină aproape total rezistența la frecare.

• Suprafața de rulare este programată la o clasă minimă de greutate sau de inerție.

• Rezultatele sunt și ele interpretate lax, pentru că normele europene permit acest lucru. Astfel, se ajunge ca emisiile de CO2 obținute la aceste teste și așa alterate să fie reduse cu până la 4%.

Soluțiile propuse: retestarea mașinilor și adoptarea sistemului american

Pentru a remedia această situație, organizația de la Bruxelles propune patru pași: retestarea tuturor autoturismelor din UE până la sfârșitul anului 2014; începând din anul 2016, introducerea procedurii mondiale de testare pentru vehicule ușoare (World Light Duty Test Procedure – WLDTP) și a controlului autoturismelor noi, pentru a avea certitudinea că rezultatele testelor sunt conforme cu realitatea; până în 2020, introducerea de noi reguli pentru a fi siguri că cei care fac testele sunt independenți de companiile producătoare de mașini; introducerea modelului din SUA, care estimează cel mai bun consum de carburant obținut în mediu real.

Ce obiect a furat din Casa Albă un român care se afla în vizită la...
Doliu mare în showbiz-ul românesc. Primul nume celebru ucis de Covid
FOTO. Gabriela Cristea, goală în cadă! Vedeta TV a lăsat la vedere prea mult
FOTO. Cum a ajuns să arate fosta campioană mondială la gimnastică! Românca s-a retras și...
Vedete din România care au apărut în Playboy. Gimnastele care au lăsat TOT la vedere...
Pandemia COVID-19 îngreunează perspectivele legate de pensii pentru miliarde de oameni
Prima țară europeană în lockdown total. Cetățenii pot ieși din case doar dacă au un...
Doliu mare în showbiz-ul românesc. Primul nume celebru ucis de Covid
Cine a fost prima iubită a lui Klaus Iohannis? Președintele a recunoscut asta de față...
După aproape 2.000 de ani, o descoperire INCREDIBILĂ despre impunătorul împărat TRAIAN, care l-a învins...
BCR, decizia care îi vizează pe toți clienții. Este interzis cu desăvârșire
Disperarea a pus stăpânire în spitalele românești. 'Pacienți care s-au agățat de asistente, implorând să...
Se întoarce România la starea de urgenţă şi carantină? Răspunsul dat de Nelu Tătaru
Cazul influencerului bolnav de COVID-19, care nu credea în coronavirus și a murit la 33...
Un business care explodează în România. Nimeni nu credea că se va schimba atât de...
Oraşul din România care explodează total şi pregăteşte o dezvoltare fabuloasă. Primăria are în plan...
Inchide