RAPORT. Poliția Română: 1.500 de șoferi băuți și 40 drogați, sancționați într-o săptămână

Publicat: 24 06. 2020, 15:34
Actualizat: 06 04. 2021, 20:38
Un jandarm și o polițistă, atacați cu un cocktail Molotov și amenințați cu coasa în județul Vâlcea. Oamenii legii, nevoiți să se apere cu arma din dotare

Aproximativ 1.500 de șoferi au fost prinși băuți la volan, iar 40 drogați, în cadrul unei acțiuni desfășurate de Poliția Română, timp de o săptămână, concomitent cu autoritățile altor state membre ale Uniunii Europene.

Acțiune amplă a Poliției Române

Potrivit IGPR, acțiunea de prevenire a accidentelor rutiere produse din cauza conducerii sub influenţa alcoolului sau a substanţelor psihoactive s-a desfășurat în toate statele membre ale UE, relatează Mediafax.

Polițiștii au făcut peste 60.000 de testări

Poliţiştii rutieri au făcut 61.370 de testări pentru stabilirea concentraţiei de alcool în aerul expirat ori a consumului de substanțe psihoactive.

Astfel, 1.480 de șoferi au fost prinși că au condus sub influența alcoolului, iar alți 39 sub influența substanțelor psihoactive.

IGPR dă ca exemple un bărbat depistat în trafic în Brașov, cu o concentrație de 1,46 mg/l alcool pur în aerul expirat, care a fost reținut pentru 24 de ore, un altul, tot din Brașoc, care a condus având o concentrație de 0,88 mg/l alcool pur în aerul expirat și fără să dețină permis de conducere, și alți trei șoferi din Mureș, care au condus drogați.

IGPR, despre incidentul de luna trecută

Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) precizează, prin intermediul unui comunicat că maşina în care erau cei doi poliţişti morţi în urma accidentului din Brăila era din 2018 şi avea revizia făcută în luna mai.

Informațiile au fost furnizate în contextul în care, după accident, Sindicatul Europol a transmis mesajul că cei doi agenţi se aflau la datorie, în serviciul de patrulare, pe raza localităţii Şuteşti: „Din primele informaţii, colegul nostru a pierdut controlul autospecialei, acele sicrie pe roţi de care vă aminteam într-un articol anterior şi s-a izbit de un copac, după care maşina a luat foc”.

„Expertiza tehnică, precum şi celelalte probe administrate în cadrul dosarului penal, vor stabili cauzele accidentului rutier. Considerăm că este prematur ca unele persoane să-şi exprime opiniile vis-a-vis de modul în care acesta s-a produs, mai ales dacă nu cunosc toate datele din anchetă. Este regretabil că unii reprezentanţi ai organizaţiilor sindicale aleg să folosească astfel de tragedii pentru a-şi face imagine, nefiind informaţi corect şi propagând în spaţiul public date eronate, de natură a denigra instituţia”, este replica IGPR.