Boeing ar putea detrona în acest an Airbus din poziția de lider în producția de avioane

Boeing ar putea detrona în acest an Airbus din poziția de lider în producția de avioane
Boeing a livrat mai multe avioane decât Airbus în primul trimestru și ar putea deveni în 2012 cel mai mare producător de aeronave la nivel mondial, pentru prima oară în ultimii nouă ani, relatează Reuters.

Boeing a livrat mai multe avioane decât Airbus în primul trimestru și ar putea deveni în 2012 cel mai mare producător de aeronave la nivel mondial, pentru prima oară în ultimii nouă ani, relatează Reuters.

Compania europeană Airbus a aunțat vineri o creștere de 10% a livrărilor în primul trimestru, la 131 de avioane, comparativ cu intervalul similar din anul trecut.

Grupul american Boeing a raportat joi că în primul trimestru a livrat 137 de aeronave, cu 32% mai mult față de anul precedent.

Ambii producători majorează producția celor mai bine vândute modele, Boeing 737 și Airbus A320, pentru a acoperi cererea venită în special din Asia.

Boeing a reușit să devanseze Airbus în primul trimestru după ce a lansat la sfârșitul anului trecut două noi modele a căror producție fusese mult întârziată, 787 Dreamliner și versiunea îmbunătățită a aeronavei 747.

Astfel, analiștii anticipează că Boeing va reuși să livreze mai multe avioane în 2012 decât Airbus, detronând producătorul european de avioane deținut de grupul EADS pentru prima oară în ultimii nouă ani.

Boeing a livrat șase aparate 747-8 și cinci avioane Dreamliner.

Airbus a furnizat patru aeronave A380, toate în ianuarie-februarie, și a început în această săptămână asamblarea primului avion A350, care reprezintă răspunsul companiei europene la modelul Boeing 787.

Aeronava A350 ar trebui să intre în circulație la jumătatea lui 2014.

Airbus a rămas în urma Boeing în primul trimestru și în privința noilor comenzi atrase, în număr de 90.

Boeing a vândut în schimb 412 avioane, datorită cererii mari pentru noua versiune a avionului 737, cu un consum redus de carburant.

Ambii producători de avioane încasează majoritatea veniturilor la livrarea avioanelor.

Cele două companii domină piața aeronautică mondială cu o valoare estimată la 100 de miliarde de dolari pe an.

Airbus a avertizat că ar putea pierde o parte din piața chineză din cauza unei dispute între Uniunea Europeană și un grup de țări, inclusiv China, referitoare la taxarea companiilor aeriene care operează în spațiul comunitar, pentru emisiile de dioxid de carbon.
 

Inchide