Ce salariu uriaș va avea noul șef al Renault, înlocuitorul fugarului Carlos Ghosn

Publicat: 11 02. 2020, 09:46
Actualizat: 11 02. 2020, 09:57
Luca de Meo

Cu toate că riscă să declanșeze un nou scandal în Franța în privința nivelului ridicat al remunerației acordate top managerilor, Renault a decis să ofere un pachet salarial „mai consistent” decât al predecesorilor Thierry Bolloré și Carlos Ghosn: aproximativ 5,8 milioane euro, după cum scrie Reuters.

Noul director general de la Renault, Luca De Meo, va fi plătit mai bine decât predecesorii săi, Thierry Bolloré şi Carlos Ghosn, urmând să primească o remuneraţie totală de aproximativ 6 milioane de euro pe an, în funcţie de performanţele sale şi cele ale acţiunilor Renault, conform sursei citate.

Italianul Luca de Meo, în vârstă de 52 de ani, care va prelua conducerea colosului auto la data de de 1 iulie, ar fi agreat să își diminueze veniturile anuale pentru preluarea Renault, conform unor surse citate de web24.com..

Luca De Meo, fost director la Seat, va primi un salariu fix anual de 1,3 milioane euro la care se va adăuga o remuneraţie variabilă anuală ce se poate ridica până la 150% din salariul fix, „în funcţie de anumite criterii cantitative şi calitative”, adică o sumă de 1,95 milioane de euro.

La acestea se vor adăuga 75.000 de acţiuni Renault, a căror acordare depinde însă de „anumite criterii de perfomanţă”.

Conform acestor cifre, remuneraţia potenţială a lui Luca De Meo va fi cu 75% mai mare decât cea a predecesorului său, Thierry Bollore.

Câți bani câștiga „fugarul” Carlos Ghosn

Carlos Ghosn a fost considerat timp de mai mulți ani cel mai bine plătit șef din industria auto, cu venituri cumulate 15 milioane euro pe an, inclusiv banii de la Nissan. Doar de la Renault, Ghosn primea până în 2018 peste 7 milioane euro anual, DAR el acceptase să renunțe la o treime din salariu la presiunile guvernului francez.

După aceste reduceri, Carlos Ghosn încasa de la Renault o remuneraţie anuală de maxim 4,7 milioane euro. Nu erau toți banii primiți de cel care a fugit într-un mod spectaculos din Japonia în Liban la finalul anului trecut: cu remuneraţia primită de acesta în calitate de preşedinte al Nissan, pachetul salarial se apropia de 15 milioane de euro pe an.

În 2019, vânzările totale ale grupului auto Renault au scăzut cu 3,4% în ritm anual, până la 3,753 milioane vehicule, în schimb, vânzările mondiale de autoturisme şi utilitare marca Dacia au crescut anul trecut cu 5,1% până la 736.570 unităţi.