CNADNR a reziliat contractul pentru reabilitarea DN6 Alexandria-Craiova

Publicat: 28 11. 2012, 13:25
Actualizat: 30 07. 2014, 01:20

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a anunțat rezilierea contractului de reabilitare a DN6 Alexandria-Craiova.

Este vorba despre lotul 2, cu o lungime de 53 de kilometri, semnat în ianuarie a.c. cu asocierea Romstrade – Ezentis Infraestructuras – Euroconstruct Trading 98 SRL.

„Precizăm că în data de 14.11.2012, CNADNR-SA a transmis Înștiințarea de reziliere a contractului Decizia de transmitere a Înștiințării de reziliere a fost luată ca urmare a neîndeplinirii obligațiilor contractuale de către antreprenor, respectiv nu a îndeplinit notificarea de remediere cu privire la recuperarea întârzierilor și nu a respectat termenele asumate cu privire la îndeplinirea punctelor de referință”, se arată într-un comunicat al CNADNR.

Motivul invocat de CNADNR este legat de faptul că firmele asociate nu își pot îndeplini „obligațiile contractuale”, mai exact nu pot finaliza toate lucrările până la expirarea „duratei de execuție a lucrărilor”. În comunicat se precizează că din cele 730 de zile prevăzute în contract, au trecut deja 560 zile, fără a indica stadiul actual al execuției lucrării.

Contractul pentru acest lot din DN6 figurează într-un raport al Corpului de Control al premierului, finalizat în noiembrie, în care se arată că lucrările de construcție de drumuri naționale și autostrăzile sunt întârziate deoarece firmele de construcții nu dispun de personal și utilaje suficiente, pe măsura contractelor, și lucrează în același timp pe mai multe șantiere, potrivit Mediafax.

Verificările au fost derulate la CNADNR pentru identificarea cauzelor care au determinat întârzierile în execuția lucrărilor de infrastructură rutieră aflate în derulare, perioada verificată fiind 1 ianuarie 2007-31 august 2012.
Raportul a fost transmis Ministerului Transporturilor și CNADNR pentru a dispune măsurile necesare.
CNADNR a reziliat recent și contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii Nadlac-Arad, încheiat cu o asociere condusă de compania Romstrade, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor.