Cum arată acum șantierul noului METROU Drumul Taberei-Pantelimon. Veste bună pentru șoferi în primăvara anului viitor

Publicat: 15 12. 2013, 11:33
Actualizat: 20 03. 2019, 20:50

Lucrările la metrou se desfășoară conform calendarului agreat cu constructorii, iar sursele de finanțare au fost asigurate pentru proiectul de investiții, a asigurat Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor, invitata specială a emisiunii „După 20 de ani”, difuzată duminică de ProTV și pe voyo.ro

„Avem toți banii alocați, deci fonduri europene plus partea de cofinanțare de la bugetul de stat. Nu avem motive să ne îndoim că vom avea banii în continuare. Doi, toate companiile care lucrează pe acest șantier și-au îndeplinit toate termenele de fiecare dată, deci nu avem, iarăși, motive să ne îndoim că termenele vor fi duse la bun sfârșit. Vremea ține cu noi și acum chiar se lucrează în continuare și la suprafață și în interior”, a declarat ministrul Transporturilor.

Ea a precizat că, în primăvara anului viitor, constructorii vor începe să închidă șantierul la suprafață, ceea ce va permite reluarea traficului rutier.

Termenul de finalizare a lucrărilor este anul 2016, cu un an întârziere față de termenul inițial, pe fondul lipsei surselor de finanțare.

Primul tronson al magistralei V de metrou Drumul Taberei – Pantelimon se va opri la Universitate, acesta având o lungime de circa șase kilometri.

Tronsonul va avea zece stații, respectiv Râul Doamnei, Valea Argeșului, Valea Ialomiței, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară și Eroilor și va deservi, în principal, circa 300.000 de locuitori din sectoarele 5 și 6 ale Capitalei.

Costul total al proiectului se ridică la circa 1,2 miliarde de euro, potrivit celor mai recente declarații ale premierului Victor Ponta.