Declinul vânzărilor Coca-Cola România s-a temperat în trimestrul al treilea

Publicat: 06 11. 2014, 17:09

„Volumul vânzărilor în România s-a îmbunătățit pentru al doilea trimestru consecutiv, scăzând marginal la finele trimestrului al treilea, după un declin de circa 15% în aceeași perioadă a anului trecut. Ca urmare, în primele nouă luni, scăderea s-a temperat undeva la 5%,” potrivit raportului Coca-Cola HBC AG.

Coca-Cola arată că vânzările de băuturi carbogazoase în România au revenit pe creștere în trimestrul al treilea, cu un avans al volumelor de 1%, sprijinite de mărcile Fanta, Sprite și Coca-Cola Zero. Aceasta din urmă a înregistrat o creștere de 11% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

„Per total, am crescut în volum și cotă de piață atât pe segmentul băuturilor carbogazoase, cât și pe piața băuturilor răcoritoare nonalcoolice”, se arată în raport.

La nivel de grup, volumul vânzărilor Coca-Cola a scăzut cu 3,9% în primele nouă luni, la aproape 1,52 miliarde de navete.

Veniturile nete din vânzări s-au redus cu 5,6%, la 5 miliarde de euro. Excluând impactul cursului valutar, venitul pe navetă a crescut cu 2,5%, se arată în raport.

Profitul după taxe, atribuibil acționarilor, a scăzut la 367,8 milioane de euro, de la 385,6 milioane de euro în ianuarie-septembrie anul trecut.

Coca-Cola HBC este al doilea mare îmbuteliator al grupului american Coca-Cola după volumul vânzărilor. Compania are afaceri în 28 de țări din Europa, Asia și Africa.

În România, Coca-Cola HBC deține trei fabrici, la Ploiești, Timișoara și Vatra Dornei, precum și o rețea de 14 centre de distribuție.