SONDAJ. Băncile au câștigat la capitolul imagine în anul pandemiei: 62% dintre români sunt mulțumiți de banca lor

Publicat: 21 01. 2021, 11:39
Actualizat: 21 01. 2021, 12:01

Peste două treimi (62%) dintre românii intervievați în cadrul unui studiu realizat de Reveal Marketing Research, la începutul acestui an,  consideră că banca lor a luat cele mai bune decizii pe timpul crizei coronavirus, fiind mulțumiți de modul de gestionare a acestei perioade.

Mai mult chiar, și în ceea ce priveşte ajutorul oferit de bănci clienţilor lor în aceasta perioadă, peste jumătate dintre respondenţi (56%) sunt de părere că acestea au reuşit să îşi sprijine cu succes clienţii în contextul pandemiei.

Pe de altă parte, 72% dintre români consideră că banca cu care lucrează s-a adaptat în mare şi în foarte mare măsură contextului coronavirus. Tinerii au declarat în mare şi în foarte mare măsură că banca lor oferă servicii care vin în ajutorul clienţilor – 65% dintre tinerii profesionişti şi peste jumătate (51%) dintre milenialii fără partener cred acest lucru.

Întrebarea care este naște este dacă, după ce vor fi nevoiți să reia plata ratelor bancare suspendate în pandemie, vor mai fi tot atât de mulțumiți. Chiar dacă prognozele pentru acest an se arată favorabile unei relansări economice, și autoritățile române, dar și UE, având în vedere pachete de măsuri pentru susținerea economiei, este probabil că unele sectoare, care au avut mari sincope în 2020, să nu-și revină complet.

Prin urmare, unele categorii ale populației se vor afla în continuare în dificultate, înclusiv în privința ratelor la bănci. Aici este punctul în care acestea, din nou, și în acest an, vor trebui să dea dovadă de solidaritate și să găsească cele mai bune soluții de revenire pe plată și recuperarea integrală a creditelor acordate, în loc de executări silite și procese defavorabile clienților.

Vezi aici emisiunea GÂNDUL FINANCIAR cu Florin Dănescu, președintele ARB, despre măsurle de  ratelor bancare în 2020: https://bit.ly/3sJa5DX

Sondajul a vizat și valorile pe care clienții pun accent în relația cu banca la care au conturi curente, credite sau carduri.

Românii vor siguranță, seriozitate și responsabilitate din partea băncilor

Întrebaţi care sunt Top 3 valori pe care banca lor ar trebui să le aibă, românii au menţionat în proporţie de 50% siguranţa, seriozitate – 45% şi responsabilitate – 45%. Au fost răspunsuri absolut normale, având în vedere anul plin de incertitudini cum a fost 2020, fiind de înţeles de ce românii preferă atribute care să le confere sentimentul de stabilitate şi siguranţă.

Pe segmente de vârstă, seniorii pensionari, urmaţi de familiile tradiţionale, sunt cei care au menționat în cea mai mare măsură siguranţa, ca factor esențial, atunci când se gândesc la valorile unei bănci (55%, respectiv 54%). Seriozitatea este o valoare menţionată în cea mai mare măsură de cître tinerii profesionişti (59%), iar responsabilitatea este preferată cel mai mult de către maturii fără partener (59%).

Românii cred că băncile vor continua digitalizarea în următorul an

La întrebarea privind digitalizarea, 32% dintre români sunt siguri că băncile vor continua digitalizarea în următoarele 12 luni. În schimb, o treime dintre români a declarat că nu se aşteaptă deloc să se întâmple acest lucru, iar 35% dintre respondenţi încă nu sunt pe deplin convinşi de digitalizarea băncilor. Cei din mediul urban sunt în cea mai mare măsură convinşi de această schimbare a serviciilor bancare – 39% au răspuns că sunt siguri de tendinţa spre digitalizare, comparativ cu 22% dintre respondenţii din mediul rural.

Un sfert dintre respondenţi (25%) au menţionat digitalizarea ca valoare importantă pe care o atribuie unei bănci. Cei care prefera o banca digitalizată sunt 38% dintre maturii fară partener. Apoi, persoanele educate, cu copii au selectat aceeaşi opţiune într-o proporţie semnificativă – 35% dintre familiile moderne consideră că digitalizarea este o valoare pe care o banca ar trebui să o aibă.

Compania de sondaje Reveal Marketing Research a derulat studiul despre aşteptările românilor cu privire la bănci în contextul actual la începutul anului 2021, pe un eșantion de….