Firmele vor fi obligate să aibă casă de marcat cu jurnal electronic și legătură ANAF

Publicat: 23 12. 2014, 14:45

„Este vorba de autorizarea caselor de marcat electronice pe grupe de contribuabili și introducerea în sarcina utilizatorilor a obligației de a asigura conectarea la distanță a aparatelor de marcat electronice fiscale în vederea transmiterii de date fiscale către ANAF”, a precizat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Corneliu Calotă.

La începutul lunii decembrie, Ministerul Finanțelor a anunțat că firmele nu își vor mai putea dota casele de marcat nu vor mai fi dotate cu role de hârtie pentru păstrarea istoricului de tranzacții, ci cu un jurnal electronic conectat la un server central al autorității fiscale, fiind însă păstrată rola de hârtie pe care va fi tipărit bonul fiscal pentru cumpărători.

Calendarul prezentat atunci stabilea perioade tranzitorii pentru dotarea cu astfel de case de marcat, respectiv 180 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ pentru firmele care au calitatea de mari contribuabili, 210 zile de la intrarea în vigoare a actului normativ pentru contribuabilii mijlocii și 390 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ pentru micii contribuabili.

Ministerul arăta că avantajul pe care noul sistem de aparate de marcat dotate cu jurnal electronic îl aduce comercianților este eliminarea costurilor cu achiziția rolelor de hârtie (economia medie/an/aparat în exploatare ≈ 150 euro) și spațiile de depozitare a acestora, pentru o perioadă de 2 ani.

Ion Radu, directorul de dezvoltare al Danubius Exim, cel mai mare importator și distribuitor de case de marcat din România, a declarat însă agenției MEDIAFAX că proprietarii de magazine vor avea costuri mari odată cu trecerea la casele de marcat dotate cu jurnal electronic, dacă datele se vor transmite la ANAF în timp real, modulul de comunicație GPRS dublând costul unei case de marcat, la aproape 300 de euro.

Ministerul și-a mai anunțat intenția de a înființa o loterie fiscală online pentru deținătorii de bonuri fiscale, care va permite persoanelor care dețin bonuri fiscale să introducă o serie de informații obligatorii cuprinse în bonul fiscal pe care îl dețin, în vederea obținerii dreptului de a participa la o tragere la sorți lunară cu premii în bani.

Conform ministerului, la extragerile lunare vor fi acordate 160 de premii egale, câte 20 pentru fiecare regiune fiscală a ANAF. Valoarea preconizată a fiecărui premiu va fi de 1.200 de lei.

La finalul ședinței de marți, în care a fost anunțată introducerea obligației de dotare a caselor de marcate cu un jurnal electronic, purtătorul de cuvânt al Executivului, Corneliu Calotă, a precizat că discutarea propunerii privind loteria fiscală a fost amântă pentru o altă ședință de guvern.