Marile probleme dintre tineri și angajatori: „Sunt detașați de companie, ceea ce e bine pentru ei și rău pentru business”

Publicat: 03 01. 2017, 07:38
Actualizat: 18 08. 2017, 12:07

„Tinerii sunt mai detașați de com­pa­nia pentru care lucrează și pun un accent mai mare pe propria persoană. Acesta este un lucru bun pentru ei, dar rău pentru companie”, a spus Adrian Stanciu.

În opinia sa, tinerii din generația Millennials își schimbă cu ușurință locul de muncă, iar jobul în sine pentru ei re­pre­zintă doar un instrument pentru a câștiga resurse necesare traiului. Prin urmare, angajatorii trebuie să abordeze me­tode de recrutare directe și perso­na­li­zate pentru a identifica tineri cu po­ten­țial.
Spre exemplu, pentru recrutarea ti­ne­rilor în domeniul serviciilor de ex­ter­na­lizare, unde angajatorii găsesc cu greu an­gajați, șeful Smartree spune că re­cru­ta­rea trebuie realizată în zone apropiate de cele în care aceste companii au sediul sau chiar direct în facultăți.

Angajatorii din piața locală se con­fruntă cu probleme legate atât de re­tenția angajaților, cât și de optimizarea pro­ceselor de lucru, potrivit solicitărilor venite din partea clienților Smartree.

„Pentru a menține angajații cu po­tențial, recomandarea mea este ca or­ga­ni­zațiile să se adapteze cerințelor lor, având în vedere că ei sunt mai puțin orientați către companie și mai mult către propria persoană. Com­pa­niile au început să ofere be­ne­ficii dife­rite față de cele care se ofe­reau în mod obișnuit, cum ar fi, spre exem­plu, cursuri care nu au legătură cu bu­sinessul”.

Vor să le crească salariul repede

În ceea ce privește așteptările tinerilor care sunt la primul job, Adrian Stanciu spune că acestea nu sunt peste nivelul abilităților pe care le dețin, deși reprezentanții din piața muncii afirmă adesea acest lucru.

Citește în continuare în Ziarul Financiar.