Portalul pentru autorizări al ASF a devenit funcțional. Cine poate depune cereri și documente în format electronic

Publicat: 28 10. 2021, 15:36

Persoanele și entitățile care vor să depună un dosar în vederea autorizării pe piața financiară non-bancară nu mai sunt nevoite să se deplaseze la sediul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), ci o vor putea face online, prin intermediul portalului care a devenit funcțional de joi, a anunțat instituția. Pe lângă timpul economisit, și în condițiile impuse de pandemie, va fi redus astfel și volumul de documentație letrică.

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a anunțat, joi, că a finalizat etapa a doua a implementării portalului de autorizări, un instrument online care facilitează procesul de autorizare pe piața financiară non-bancară.

Astfel, portalul de autorizări va funcționa, începând de joi, 28 octombrie 2021, ca un canal alternativ la depunerea dosarelor de autorizare, respectiv cereri și documente asociate acestora, cu semnătură electronică.

Nicu Marcu: Unul dintre obiectivele majore ale ASF, transformarea digitală

Potrivit reprezentanților ASF, noua funcționalitate a platformei electronice permite colectarea, prelucrarea și analiza facilă a cererilor de autorizare, respectiv a operațiunilor asimilate procesului de autorizare. Prin implementarea acestui proiect, care face parte din strategia de digitalizare a ASF, au fost urmărite simplificarea și eficientizarea tuturor activităților de autorizare.

„Acest portal vine în sprijinul celor care au nevoie de autorizare din partea Autorității de Supraveghere Financiară, fie că vorbim de persoane fizice sau juridice. Unul dintre obiectivele majore ale Autorității este transformarea digitală, alături de procesul continuu de modernizare și eficientizare. Numai așa putem să venim cu adevărat în sprijinul cetățenilor. Această nouă funcționalitate este extrem de utilă, mai ales acum, în aceste vremuri total atipice, de pandemie, când este nevoie de distanțare fizică”, a declarat Nicu Marcu, președintele ASF.

Proiectul inițiat de către ASF a fost structurat în două etape, iar prima etapă – publicarea și actualizarea permanentă a unui set complet de informații necesare depunerii online de cereri de autorizare și postarea acestuia pe site-ul oficial al ASF – a fost finalizată în luna august a acestui an.