Renault trebuie să renunțe la unul dintre modelele Logan MCV, Dokker sau Lodgy ale Dacia

Publicat: 25 09. 2014, 20:18
Actualizat: 05 03. 2016, 01:02

Motivul pentru care Renault va renunța la unul dintre modelele de familie ale mărcii Dacia este că acest segment al pieței auto se mută dinspre van-uri și break-uri către SUV-uri și modele crossover, potrivit unui analist al Inovev, Jamel Taganza.

Morgan Stanley estimează că Dacia are o marjă operațională de 9%, similară cu cea a producătorilor de mașini de lux, iar continuarea producției unui model care înregistrează vânzări slabe ar pune în pericol profitabilitatea mărcii.

Dintre cele trei modele din segmentul minivan, doar Logan MCV a consemnat o creștere a vânzărilor, datorită versiunii îmbunătățite prezentate în septembrie 2013.

Astfel, în Europa, vânzările modelului Logan MCV, produs în România, au urcat în primele opt luni ale anului la 23.930 de unități, mai mult decât dublul față de aceeași perioadă din 2013.

În schimb, vânzările la nivel european ale modelului Lodgy au scăzut, iar ale Dokker-ului au stagnat.

Mai exact, vânzările modelului Lodgy au coborât cu 44%, la 11.238 de unități, în primele șase luni ale anului, într-un segment care a înregistrat un declin de 9% în Europa, potrivit datelor JATO.

Dintre cele trei modele Dacia, Dokker a înregistrat cea mai consistentă cerere, volumul vânzărilor fiind constant, chiar și în condițiile în care segmentul de piață de care aparține a consemnat un declin de 41% în perioada 2011-2014, potrivit analistului companiei Inovev.

În primele opt luni ale acestui an, vânzările Dacia în Europa au crescut cu 30% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 250.769 de unități, datorită cererii mari pentru modelele Sandero, Logan sedan și Duster, potrivit institutului de cercetare de piață JATO Dynamics.